۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
خرید منصفانه گندم از کشاورزان سد راه قاچاق این محصول می شود
طی سال جاری؛

خرید منصفانه گندم از کشاورزان سد راه قاچاق این محصول می شود

همدان - معاون دادگستری همدان با اشاره به کاهش تولید گندم در استان همدان به دلیل افت بارش، گفت: خرید منصفانه و پرداخت فوری هزینه گندم به کشاورزان از قاچاق آن جلوگیری می کند.

به گزارش بازار؛ عباس نجفی با انتقاد به این مسئله که کالاهای قاچاق به خصوص در حوزه لوازم خانگی به راحتی در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد، افزود: باید تمرکز دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بر کشف شبکه‌ای قاچاق کالا و ارز باشد.

وی با اشاره به کاهش تولید گندم در سال جاری به دلیل افت بارش عنوان کرد: مقدار خرید گندم از کشاورزان در سال گذشته ۴۳۸ هزار تن بوده که در سال جاری این عدد به ۱۹۹ هزار تن تقلیل یافته همچنین آمار میزان فروش به گندم سایر استان‌ها نیز تا کنون ۵۱ هزار تن است که این عدد در سال گذشته ۱۲۳ هزار تن بوده و آمار موجود حاکی از کاهش محسوس تولید گندم در استان است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان موضوع گندم و مدیریت خرید و پیشگیری از دلالی و خرید آن را دارای اهمیت دانست و تاکید کرد: خرید منصفانه و پرداخت فوری هزینه گندم به کشاورزان یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از قاچاق گندم، حذف دلالان و سوجویان خواهد بود و به همین دلیل نظارت و دقت ویژه‌ای بر این موضوع را می‌طلبد.

وی با اشاره به نقش مهم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در سطح جامعه گفت: برای پیشگیری از مسئله قاچاق مردم باید پای کار بیاییند که این مسئله تنها با آگاهی‌بخشی آنان از طریق رسانه‌های جمعی، ملی و فضای مجازی میسر خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۸٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha