۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
۸۵ درصد معادن حبس شده دولت تا هفته آینده آزاد می شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

۸۵ درصد معادن حبس شده دولت تا هفته آینده آزاد می شود

کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از آزادسازی ۸۵ درصد معادن حبس شده دولت تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با معاون معدنی وزیر، مدیر عامل ایمیدرو و مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی رئیس سازمان صمت استان و رئیس اتاق بازرگانی در محل وزارتخانه، با انتقاد شدید از عدم آزادسازی معادن غیر فعال در اختیار دولت بیان کرد: بخش عمده ای از ظرفیت های معدنی شهرستان های کرمان و راور و همچنین استان کرمان در حبس دستگاه های دولتی قرار گرفته که متاسفانه به دلایل مختلف نه خودشان معادن را فعال می کنند نه اجازه می دهند بخش خصوصی وارد عمل شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تصمیمات جلسات قبل که مقرر شده بود اقدامات این بخش عملیاتی شود این موضوعات به دلایل مختلف تا کنون به صورت رسمی اعلام و عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: موضوعات مربوط به بخش معادن شمال استان و شهرستان راور و همچنین ظرفیت های معدنی در مناطق گلباف، راین و چترود بحث اصلی ما در این نشست است.

راه اندازی بزرگترین پایگاه امداد و نجات معدن در شمال کرمان
پورابراهیمی اظهار داشت: بزرگترین پایگاه امداد و نجات معدن در شمال کرمان در محدوده راور با بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری از ابتدای سال آینده با مسئولیت کامل و مسئولیت واگذاری زمین توسط سازمان صمت انجام می شود.

وی افزود: مقرر شد در بخش زیرساخت های معدنی فهرست زیرساخت های معدنی در شهرستان کرمان و راور در لیست مصوبات شورای معادن استان برای بهره گیری از منابع مذکور قرار گیرد.

همچنین در این جلسه معاون معدنی وزیر ضمن تایید مباحث مرتبط با مطالبات جدی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید اقدامات هر چه سریع تر در این بخش عملیاتی و این معادن تعیین تکلیف شوند.

مدیر عامل ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در این جلسه بیان کرد: اقدامات ما در این خصوص در دستور کار قرار گرفته شده اما به دلیل عدم هماهنگی بین مجموعه ایمیدرو، سازمان‌ صمت و وزارت بخشی از اینها به صورت عملیاتی و میدانی اجرایی نشده است.

همچنین در این جلسه تصمیم های مهمی به شرح زیر اتخاذ شد.

مقرر شد ۸۵ درصد از پهنه های معدنی حبس شده در اختیار ایمیدرو و شرکت تولید طرف هفته آینده کامل آزاد و در اختیار سازمان ضمن کرمان قرار گیرد تا بر اساس قوانین نسبت به امکان واگذاری بخش خصوصی جهت فعال سازی معادن در کرمان و راور اقدام شود.

همچنین مقرر شد بابت سهم ۱۵ درصد که نقاط امید بخش در خصوص آهنها اجرایی شده تا سال آینده گواهی اکتشاف با اقدامات که توسط ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی انجام می شود اقدامات مربوط به گواهی اکتشاف انجام شود و سال پس از آن سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای فرآوری معدن در حوزه های سرب و روی مس و سنگ‌ آهن و سایر مداد معدنی اجرایی شود.

همچنین در این نشست مقرر شد شرکت ایمیدرو هزار میلیارد تومان به اکتشافات منطقه راور، چترود و راین و گلباف اختصاص پیدا کند.

کد خبر: ۱۳۸٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha