۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
شناسایی ۴۰۰ هزار کارآفرین در کشور
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد

شناسایی ۴۰۰ هزار کارآفرین در کشور

عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح شناسایی ۴۰۰ هزار نفر کارآفرین در مرحله پایانی است و به‌ زودی شناسنامه و کد دار خواهند شد.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در جمع کارآفرینان افزود: به دو میلیون کارآفرین حرفه‌ای نیاز داریم و امیدواریم فضای کسب و کار و شرایط اقتصادی برای کارآفرینان بهتر شود.

عبدالملکی تاکید کرد: کارآفرینان میدان دار زیست بوم ملی اشتغال هستند و ۴۰۰ هزار کارآفرین در کشور داریم که توانایی ایجاد اشتغال و سودآوری را دارند، اما با شبکه معیوب بانک و بیمه روبرو هستند.

وی گفت: برای کارآفرینان نباید مشکل ایجاد کرد و چوب لای چرخ آنان گذاشت، منتظر تایید قانون بودجه ۱۴۰۱ هستیم که اعتبار خوبی برای کارآفرینان در نظر گرفته شده و در بحث مالیات نیز اقداماتی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در هفته آینده از ۲۲۰ طرح اشتغال‌زا رونمایی می‌شود، گفت: در ۱۵ روزی که سامانه مشاغل خانگی راه‌اندازی شده است، ۵ هزار مجوز برای مشاغل خانگی صادر کردیم.

حجت الله عبدالملکی امروز در جمع کارآفرینان در وزارت کار همچنین گفت: چهار کلان طرح در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت کار مردم، زندگی مردم، رفاه و اموال مردم پیگیری می‌شود و طرح زیست بوم اشتغال کشور هم برای توسعه بازار کار است.

وی همچنین گفت: در زمینه بهبود زندگی مردم بحث ساماندهی صندوق‌های بیمه اجتماعی و بازنشستگی و تنوع خدمات درمانی و معیشتی و خدمات بازنشستگی دنبال می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در زمینه رفاه مردم، طرح کلان رفع فقر را با همکاری تعدادی از دستگاه‌ها اغاز کرده‌ایم و در زمینه اموال مردم ما امانت‌دار اموال کارگران، بازنشستگان و مردم در قالب ۶۰۰ شرکت در بخش‌های مختلف هستیم که زیر مجموعه صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی قرار دارد، اموال این شرکت‌ها متعلق به ۴۴ میلیون بیمه‌شده تامین اجتماعی در کشور است.

وی اضافه کرد: این صندوق‌ها که متعلق به مردم است و قرار نیست با هزاران میلیارد تومان سرمایه، بازدهی دو یا سه درصدی داشته باشد بلکه باید به نحو بهینه اداره شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این را هم گفت: روزهای اول که به وزارت کار آمدم، یکسری از خودروهای خارج از عرف اداری در اختیار برخی مقامات بود که وقتی پرسیدم گفته شد این خودروها متعلق به شرکت‌های تابعه صندوق‌های بازنشستگی است و از آن‌ها امانت گرفته‌ایم. بلافاصله گفتم این متعلق به مردم است، باید برگردانید و این خودروهایی مانند سراتو که متعلق به یک صندوق سرمایه‌گذاری است مربوط به دو میلیون سهامدار عضو آن صندوق است و بعید می‌دانم این تعداد افراد راضی باشند که خودروی گران قیمت با پول آن‌ها برای فلان مقام دولتی خریداری شود.

عبدالملکی گفت: تاکید کردم اگر نمی‌توانید ماشین بخرید، یا از ماشین شخصی یا از آژانس استفاده کنید و حق ندارید از اموال مردم ارتزاق کنید.

وی همچنین گفت: در حوزه زیست بوم اشتغال با همکاری ۷۰ تشکل مردمی و دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی ۱۹۵ طرح اشتغال‌زا رونمایی می‌شود و در هفته آینده نیز ۲۲۰ طرح دیگر رونمایی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجوز برای مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: ۵۵۰ شغل خانگی شناسایی شده است که از این تعداد ۳۵۰ شغل به صورت اعلام‌محور ثبت می‌شود و فقط ۲۰۰ شغل احتیاج به مجوز دارد که آن هم به گفته کسانی که این مجوزها را ثبت می‌کنند، دستگاه‌های مربوطه باید حداکثر سه روزه پاسخ آن‌ها را بدهند، وگرنه به منزله تایید تلقی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ۱۵ روزی که سامانه مشاغل خانگی راه‌اندازی شده، ۵ هزار مجوز برای مشاغل خانگی صادر شده است.

عبدالملکی گفت: در سال آینده اعتبارات خوبی در قانون بودجه پیش‌بینی شده است که از جمله اصلاح رویه‌های مالیاتی برای کارآفرینان خواهد بود و تلاش می‌شود که جایگاه سهولت کسب و کار در کشور ما به نحو شایسته ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: به همه استانداران نامه نوشتم که با کارآفرینان استان خود آشنا شوند و مشکلات آن‌ها را بررسی و رفع کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: رئیس جمهور در سفرهای خارجی تاکید کرده است که باید نمایندگی‌های اقتصادی در کشورهای دیگر برای بازاریابی محصولات ایرانی راه‌اندازی شود.

در این برنامه؛ سامانه جشنواره کارآفرینان برتر و نیز طرح شناسنامه‌دار کردن ۴۰۰ هزار کارآفرین برتر رونمایی شد.

کد خبر: ۱۳۸٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha