۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
شرکت تعاونی روستایی اسلام بشرویه پیشرو در تولید محصولات کشاورزی و دامی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

شرکت تعاونی روستایی اسلام بشرویه پیشرو در تولید محصولات کشاورزی و دامی

بیرجند- شرکت تعاونی روستایی اسلام بشرویه با ۴۸ سال فعالیت پیشرو در تولید محصولات کشاورزی، دامی در خراسان جنوبی است.

بازار، گروه استان‌ها: شرکت تعاونی روستایی اسلام بشرویه سال ۱۳۵۲ حدود ۴۸ سال قبل با هدف فعالیت در حوزه‌های مختلف مربوط به کشاورزی تأسیس شد و سال ۱۳۹۶ مدیر جوانی در حالی که این شرکت در وضعیت رکود قرار داشت مسئولیت آن را برعهده گرفت و به دلیل این که انجام کارهای قدیم پاسخگوی نیاز این شرکت نبود با انجام تغییراتی در نوع فعالیت‌های شرکت زمینه رشد و توسعه آن را با همکاری سه هزار و ۹ نفر اعضای آن را فراهم کرد.

تسهیل فرایند کار
مجتبی آفاقی مدیر جوانی که همیشه حتی در سخت‌ترین شرایط کاری لبخند به لب دارد با بهره‌گیری از تجربه‌ای که در مسئولیت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بشرویه دارد با تسهیل کردن فرایند کار این شرکت و با استفاده از دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی در سال ۱۳۹۷ یک ترمینال ضبط پسته و سردخانه احداث کرد که امروز حدود ۳۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

شرکت تعاونی روستایی اسلام بشرویه پیشرو در تولید محصولات کشاورزی و دامی

از این زمان مسیر کار شرکت تغییر کرد و از کشت گندم و جو به سوی پسته تغییر مسیر داد. او با مدیریت مجموعه این شرکت تعاونی، انجام کارها را در هر بخش به افراد جوان متخصصی واگذار کرد که همه آن‌ها از بچه‌های بشرویه و هم سن و سال او بودند. با انجام این کار به گفته خودش شرکت جوان شد.

وی داشتن دید اقتصادی در کنار توجه به سود دیگران را از جمله عوامل موفقیت شرکت تعاونی اسلام بشرویه را در دوره مدیریت خود می‌داند.

آفاقی که عشق و علاقه بسیاری به انجام این کار دارد، یادآور می‌شود: که با انجام هر کار جدید زمینه برای اشتغال تعدادی از افراد فراهم می‌شود.

شرکت تعاونی روستایی اسلام بشرویه پیشرو در تولید محصولات کشاورزی و دامی

فعالیت‌های شرکت
آفاقی سرمایه گذاری را عامل اصلی تثبیت اشتغال دانست و اضافه کرد: سرمایه گذاری برای تولید محصولات کشاورزی و دامی، گود و بذر و تأمین نهادهای دامی با سرمایه در گردش زیاد، توزیع مواد نفتی در گذشته و ایجاد پمپ بنزین برای فروش بنزین و گازوئیل در شرایط فعلی به اعضا و دیگر افراد از جمله فعالیت‌های است که در این شرکت تعاونی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرکت تعاونی روستایی اسلام بشرویه با انجام فعالیت‌های متنوع زمینه اشتغال بسیاری از افراد فراهم شده است، بیان داشت: تنها در ترمینال ضبط پسته که کاری فصلی است ۲۹ نفر فعالیت می‌کنند که هشت نفر آنها به شکل ثابت در آن مشغول کار می‌باشند.

شرکت تعاونی روستایی اسلام بشرویه پیشرو در تولید محصولات کشاورزی و دامی

مدیرعامل شرکت تعاونی اسلام بشرویه عنوان کرد: همچنین در بسته بندی گوشت هم شش نفر مستقیم و ۲۱ نفر غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه تکثیر بذر ارزن در قالب انعقاد قرار داد با کشاورزان و خرید تضمینی آن انجام می‌شود، افزود: کشت ارزن با توجه کم آب بر بودن آن و این که دو ماهه محصول می‌دهد در این شرکت جایگزین محصولات آب بر شده است که فرآوری و ایجاد بازار فروش سبب ارزش افزوده در آن می‌شود.

مشکلات
وی با بیان این که با وجود معاف بودن از پرداخت مالیات مجبوریم آن را پرداخت کنیم، ادامه داد: با شهرداری هم مشکلاتی وجود دارد که در یکی از موارد شهرداری به ما گفته بود که تنها در ۲۰۰ متر مربع احداث بنا کنید اما به دلیل این که برای انجام کار مورد نظر به هزار و ۷۰۰ مترمربع زمین نیاز داشتیم، با وجود این که انجام این کار در حریم شهر، اما در خارج از محدوده خدمات شهری بود، مجبور شدیم جریمه مشخص شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ را پرداخت کنیم.

آفاقی در ادامه از طرح فرآوری پسته و بسته بندی محصولات کشاورزی و دامی و بسته بندی گیاهان دارویی و میوه و سبزی خشک به عنوان طرح‌های کلی این شرکت تعاونی یاد می‌کند که همه طرح‌های دیگر در راستای آنها اجرا می‌شوند.

به گفته وی بخش دیگری از فعالیت‌های شرکت تعاونی روستای اسلام بشرویه به پرورش آبزیان اختصاص دارد که به دلیل این که شرکت در موضوع‌های مختلفی فعالیت می‌کند، دامپزشکی و محیط زیست در ابتدا اجازه نمی‌دادند که به شکل گسترده محصولات مورد نظر در یک واحد باشد.

شرکت تعاونی روستایی اسلام بشرویه پیشرو در تولید محصولات کشاورزی و دامی

وی با بیان اینکه این مشکل را با رعایت حریم و ضوابط هر یک از این فعالیت‌ها رفع کرده ایم، گفت: البته ذکر این نکته جالب به نظر می‌رسد که با وجود تاکید محیط زیست و بهداشت محیط بر وجود فاصله بین فعالیت‌های متنوع این شرکت، راه و شهرسازی بر یک جا بودن آنها تاکید داشت.

او معتقد است قبل از این که فردی گرسنه شود باید غذا بخورد. قبل از این که تشنه شود باید آب بنوشد و قبل از این که خسته شود باید خستگی خود را در کند. برای همین خودش را خسته نمی‌کند و قبل از احساس خستگی با رفتن به مسافرت استراحت می‌کند.

رمز موفقیت
وی با بیان اینکه از دیدگاه بنده همه همکارانم مدیرعامل هستند، بیان کرد: یکی از رموز موفقیت ام این بوده که وقتی کاری را به کسی واگذار می‌کنم، با اعتمادی که به او دارم در کارش دخالت نمی‌کنم تا بر اساس سلیقه خود آن کار را انجام دهد.

شرکت تعاونی روستایی اسلام بشرویه پیشرو در تولید محصولات کشاورزی و دامی

احداث مسکن برای اعضا
مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی اسلام بشرویه یکی دیگر از کارهای در حال انجام از سوی این شرکت را اقدام برای احداث مسکن برای اعضای شرکت اعلام و اضافه کرد: از سه هزار و ۹ نفر اعضای این شرکت تعاونی ۷۵۰ نفر آنها شرایط احداث مسکن را دارند.

آفاقی به کسانی که چون او در سن جوانی قصد انجام کاری را دارند، گفت: از انجام هیچ کاری نترسید و اگر هم دچار ترس شدید، آن کار را با توکل بر خدا مرحله به مرحله انجام دهید.

وی در پایان بیان داشت: وقتی به گذشته کاری خود نگاه می‌کنم از انجام کارهای گذشته بسیار خوشحال می‌شوم زیرا با انجام آنها هیچ گاه دچار روزمرگی نشده‌ام و زمینه برای اشتغال تعدادی را فراهم کرده ایم.

کد خبر: ۱۳۸٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha