۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
ضرورت ارائه مشوق و تسهیلات قانونی برای حمایت از صادرکنندگان
در جلسه کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی تبریز عنوان شد؛

ضرورت ارائه مشوق و تسهیلات قانونی برای حمایت از صادرکنندگان

تبریز- رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز بر ضرورت ارائه مشوق ها و تسهیلات قانونی برای حمایت از صادرکنندگان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، صبح امروز دوشنبه با حضور مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری و معاون اداره کل امورمالیاتی استان به عنوان نماینده تام الاختیار و همچنین رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد استان تصمیمات مساعدی در خصوص تسریع و تسهیل در استرداد مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تهاتر این مالیات با سایر بدهی های مالیاتی در جلسه کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی تبریز اتخاذ شد.

سید یوسف حسینی در این جلسه گفت: لازم است مشوق ها و تسهیلات قانونی برای حمایت از صادرکنندگان از جمله استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات در اسرع وقت پرداخت شود.

رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز افزود: توان رقابتی صادرکنندگان ما در بازارهای خارجی تحت تاثیر عوامل سیاسی و اقتصادی متعددی تضعیف می شود و تعلل سازمان ها در اجرای حمایت های قانونی به صورت مضاعف به کاهش توان صادرات منجر می شود.

استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات در قانون پیش بینی شده است
تیموری غرب، معاون اداره کل امور مالیاتی استان با اشاره به اینکه بحث استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات در قانون پیش بینی شده و استرداد همواره توسط این اداره انجام می شود، گفت: چنانچه واحد تولیدی بتواند اعتبارات خود را مستند سازی بکند موظف به استرداد هستیم و استرداد هیچ گونه بار مالی و بودجه ای بر استان ندارد.

تیموری غرب ادامه داد: دولت جهت تشویق به صادرات، مصوباتی مبنی بر استرداد بدون قید و شرط در استرداد مالیات بر ارزش افزوده پیش بینی کرده اما برخی دستورالعمل ها و بخشنامه ها موجب طولانی شدن پروسه استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات شده است از جمله ابهامات ناشی از دستورالعمل ها در بودجه سال ۱۴۰۰ که معافیت مالیاتی را منوط به رفع تعهد ارزی کرده بود و یا الزام رعایت بخشنامه های ۲۰۰/۹۵/۶۳ و ۲۰۰/۹۵/۵۱۵ سال ۹۵ مبنی بر انجام بررسی های بیشتر و همچنین عدم همکاری مودی در ارائه اسناد و مدارک نیز عاملی در طولانی شدن استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات است.

در این جلسه با حضور مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری و معاون اداره کل امورمالیاتی استان به عنوان نماینده تام الاختیار و همچنین رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد استان تصمیمات زیر در خصوص تعیین تکلیف استرداد مالیات بر ارزش افزوده این واحدها اتخاذ شد:

۱- در راستای استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات واحدهای تولیدکننده فولاد استان، مقرر شد پس از ارائه مدارک توسط این واحدها و انجام رسیدگی های لازم و احراز اصالت اعتبارهای ارائه شده، برای استرداد علی الحساب۳ فصل ۱۴۰۰، در فاز اول، اداره کل امور مالیاتی استان نسبت به استرداد حداقل ۴۰ درصد مالیات مذکور اقدامات لازم را معمول کند.

۲- با توجه به علاقه مندی واحدهای فولادی استان به تهاتر مالیات بر ارزش افزوده صادرات با بدهی های مالیاتی این واحدها؛ مقرر شد پس از انجام مراحل استرداد و تنظیم گزارشات مربوطه، در صورت وجود بدهی از سایر منابع مالیاتی، حسب درخواست مودی، اداره کل امور مالیاتی استان اقدامات و همکاری لازم را در خصوص تهاتر بدهی با اضافه پرداختی مودی بابت استرداد (مالیات بر ارزش افزوده صادرات) واحدهای تولیدی معمول کند.

۳-مقرر شد هر واحدی که متقاضی استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات سنوات قبل باشد نسبت به تسلیم تقاضای استرداد اضافه پرداختی دوره های قبل اقدام و اداره کل امور مالیاتی استان پس از انجام رسیدگی های لازم در صورت وجود مبلغ و مازاد پرداختی مودی، برابر مقررات نسبت به استرداد آنها اقدامات لازم را معمول دارد.

کد خبر: ۱۳۷٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha