۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
کشت چغندر در گلستان توصیه نمی شود
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان:

کشت چغندر در گلستان توصیه نمی شود

گرگان- حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: میزان مصرف آب در کشت چغندر از برنج هم بیشتر است به همین منظور کشت این محصول در استان کم آبی مانند گلستان توصیه نمی شود.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ذخیره آبخوان‌های استان حدود ۲۸۲ میلیون متر مکعب است که نسبت به آمار دوره بلندمدت کاهش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه گلستان شرایط خشک سالی را می‌گذارند، تصریح کرد: در آمار ۴۶ سال اخیر استان، ۱۳ سال خشکسالی داشته‌ایم، برای همین بهترین راهکار در استان برای کنترل این بحران سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه گلستان خاطرنشان کرد: از آنجایی حدود ۸۸ درصد منابع آب استحصال شده استان در بخش کشاورزی به مصرف می‌رسد باید برای سال‌های خشکسالی بر اساس الگوی کشت آبی، تولید محصولات کشاورزی را در استان داشته باشیم.

وی با بیان این نکته که الگوی کشت‌ آبی استان در سال‌های قبل به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسیده، افزود: در این الگو میزان کشت بر اساس گندم ۱۰۰ هزار هکتار، سویا ۵۰ هزار هکتار، باغ ۴۰ هزار هکتار، پنبه ۳۰ هزار هکتار و برنج ۱۵ هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

حسینی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کم آبی استان کشت چغندر برای گلستان توصیه نمی‌شود، یادآور شد: میزان مصرف آب برای کشت چغندر در برخی مواقع از برنج هم بیشتر است، از این روی در استان کم آبی مانند گلستان توصیه نمی‌شود.

وی در خاتمه یادآور شد: البته برخی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان معتقدند چغندر کشت شده در زمستان، آب زیادی مصرف نمی‌کند اما کشت بهاره آن مصرف آب بسیاری دارد و به صلاح استان نیست.

کد خبر: ۱۳۷٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha