۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
صادرات و گردشگری در اولویت تسهیلات ریالی
رئیس صندوق توسعه ملی عنوان کرد

صادرات و گردشگری در اولویت تسهیلات ریالی

رئیس صندوق توسعه ملی گفت: اگرچه در منابع ارزی محدودیت داریم، اما بخش‌هایی مانند گردشگری، صادرات و دانش بنیان‌ها در اولویت تسهیلات ریالی صندوق قرار دارند.

به گزارش بازار، مهدی غضنفری رئیس صندوق توسعه ملی در حاشیه امضای تفاهم نامه تسهیل سرمایه گذاری در گردشگری در جمع خبر نگاران افزود: در زمینه تسهیلات ارزی با بانک‌ها دچار مشکل هستیم، اما فارغ از اینکه ارز ۴۲۰۰ بوده یا نه، بر اساس مصوبه هیئت امنا ارز باید به قیمت روز به صندوق توسعه بازگردد.

وی اضافه کرد: هیچ گفت‌وگویی با بانک یا مشتری که کمتر از ارز نیمایی بخواهد باز گرداند انجام نخواهیم داد واین خط قرمز ماست.

غضنفری ادامه داد:کسانی که منابع ارزی گرفتند باید ارز بر گردانند و اگر قیمت ارز، کم وزیاد شده این مشکل صندوق نیست، زیرا ما از طرفین امضا داریم که هیچ تعهدی نسبت به ریسک قیمت ارز نداریم.

رئیس صندوق توسعه ملی افزود: در روزهای اخیر برخی از بانک‌ها برای بازگشت بدهی خود اقدام کرده‌اند و با مصوبه‌ای که اخیرا دریافت کردیم چنانچه بانکی در این زمینه اقدام نکند اجازه داریم دارایی یا طرح مربوط را تملک کنیم.

وی گفت: پس از این مصوبه تحرکات خوبی انجام شده است، زیرا پیش از این شرکت‌هایی که از صندوق ارز دریافت کرده بودند و درآمد ارزی داشتند در نامه به صندوق یا رییس جمهوری خواهان استمهال بازگشت ارز به مدت چهار سال بودند که اخیرا برخی از آن‌ها خواهان گفتگو شدند تا ارز را باز گردانند.

کد خبر: ۱۳۷٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha