۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
عملیات اجرایی فاز دوم پروژه مس شهید باهنر فروردین ۱۴۰۱ آغاز می شود
نماینده مردم کرمان و راور:

عملیات اجرایی فاز دوم پروژه مس شهید باهنر فروردین ۱۴۰۱ آغاز می شود

کرمان - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه مس شهید باهنر از فروردین ماه سال آینده با سرمایه گذاری بیش از ۶۰۰ میلیارد در استان کرمان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک مدیرعامل شستا و اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان با حضور استاندار کرمان در محل کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به موضوعات مربوط به طرح های سرمایه گذاری در مجموعه مس شهید باهنر کرمان بیان کرد: با توجه به اینکه روند فعالیت های شرکت مس شهید باهنر در طول دو سال گذشته بر استفاده از ظرفیت های پنهان این شرکت تولید سودآوری و افزایش ظرفیت صادرات قرار گرفته خوشبختانه این امکان وجود دارد که بتوانیم با حمایتی که در استان کرمان صورت می دهیم طرح های توسعه ای جدید را به شکل جدی پیگیری کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به توافقات انجام شده در نشست های قبلی که با مدیرعامل شستا در کرمان برگزار شد، اظهار داشت: درخواست ما این است با توجه به توافقات انجام شده موضوع راه اندازی پروژه مس شهید باهنر دوم در جوار کارخانه فعلی در کرمان هرچه سریع تر عملیاتی شود و بزودی شاهد عملیات اجرایی آن باشیم.

وی از استاندار کرمان به دلیل پیگیری ها و هماهنگی در شورای معادن به منظور واگذاری معادن مس به شرکت مس شهید باهنر به منظور تامین مواد اولیه خود تقدیر کرد و گفت: از استاندار کرمان درخواست می شود هر چه سریع تر مصوبه لازم برای در اختیار گذاشتن معادن مورد نیاز شرکت مس شهید باهنر در خصوص مس را فراهم کند تا این شرکت بتواند با تامین مواد اولیه با حجم تولیدات به مراتب بیشتر در خدمت اقتصاد استان کرمان قرار گیرد.

استاندار کرمان نیز در این نشست با تاکید بر درخواست دکتر پورابراهیمی گفت: آماده هرگونه همکاری با شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به دلیل جایگاه این شرکت در اقتصاد کشور و توسعه شهرها و مناطق مختلف در بخش های کشاوری، معدنی و خدمات و ... هستیم.

زینی وند همچنین اعلام آمادگی کرد واگذاری معدن در چهارچوب ضوابط قانونی به شرکت مس شهید باهنر به عنوان اولویت در شورای معادن استان کرمان مطرح و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

علی رستمی مدیرعامل شستا نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به توافقات انجام شده قبلی با پورابراهیمی و نشست امروز برنامه زمانبدی اجرای پروژه، طرح جدید و بزرگ پروژه دوم شهید باهنر کرمان به زودی اجرایی و برنامه زمانبندی آن عملیاتی می شود.

پورابراهیمی هم در این خصوص گفت: این طرح با سرمایه گذاری ۶۲۸ میلیارد تومان موجب اشتغالزایی ۱۰۰نفر نفر به طور مستقیم و ۳۰۰ نفر به طور غیرمستقیم ظرف ۲ و سال و نیم در استان کرمان اجرا می شود.

شایان ذکر است، در این جلسه نمایندگان شهرستان های شهربابک، بافت، رابر و ارزوئیه، زرند و کوهبنان، جیرفت و عنبرآباد و سیرجان، مشکلات سرمایه گذاری این مناطق را متناسب با ظرفیت های موجود با مدیرعامل و معاونان شستا و اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی مطرح کردند.

کد خبر: ۱۳۷٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha