۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
افزایش قیمت همگام با تیراژ کم| ضعف خطیبی در انتخاب مدیرارتباطات
بازار گزارش می دهد

افزایش قیمت همگام با تیراژ کم| ضعف خطیبی در انتخاب مدیرارتباطات

باتوجه به نرسیدن تیراژ تولید به ۸۰۰ هزار دستگاه توسط خودروسازان بزرگ، قیمت چهار محصول پژو ۲۰۶، تارا، ساینا و برلیانس با افزایش بها افزایش یافته است.

بازار؛ گروه خودرو: بررسی قیمت خودرو طی هفته جاری خبر از گرانی دارد و آمار تولید خودروسازان داخلی در ۱۰ ماهه گذشته نشان می دهد تیراژ محصولات داخلی به ۸۰۰ هزار دستگاه نیز نمی رسد. مساله ای که تغییر مدیران عامل گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا تاثیری در بهبود روند تولید نداشت. از آن سو شاهد هستیم که واردات خودرو همچنان در هاله ابهام قرار دارد و تصمیمات درستی برای به سامان کردن این بازار اتخاذ نمی شود. فاطمی امین نیز در مدت زمانی که سکان هدایت وزارت صمت را به دست گرفته کمترین اقدامی برای بهبود وضع بازار خودرو انجام داده است. این مساله فقط به مشتریان و سهام داران آسیب وارد می کند و اثرش بر روی قیمت ها مشهود است. بررسی قیمت برخی از محصولات داخلی را در ادامه می خوانید:

افزایش قیمت همگام با تیراژ کم| ضعف خطیبی در انتخاب مدیرارتباطات

پژو ۲۰۶ صندوقدار طی یک هفته جاری دو میلیون تومان افزایش بها را تجربه کرده است، هرچند که عرضه محصول توسط گروه صنعتی ایران خودرو نمی تواند بها را در بازار سرکوب کند

گرانی در ۲۰۶ ادامه دارد
پژو ۲۰۶ صندوقدار یکی از محصولات پر فروش گروه صنعتی ایران خودرو است که طی روزهای گذشته فراز و فرود قیمتی فراوانی را تجربه کرده است. بازار اسفندماه ظاهرا معاملات خودرو را افزایش و از این جهت قیمت این خودرو طی یک هفته جاری دو میلیون تومان افزایش بها را تجربه کرده است. رفتار بازار نشان می دهد این خودرو تا ۲۰ اسفند ماه احتمالا قیمت صعودی با شیب آرام را دنبال خواهد کرد. هرچند که عرضه محصول توسط گروه صنعتی ایران خودرو نمی تواند بها را در بازار سرکوب کند.

افزایش قیمت همگام با تیراژ کم| ضعف خطیبی در انتخاب مدیرارتباطات

تارا در نسخه دنده دستی طی دو روزگذشته از قیمت ۴۰۳ ملیون تومان به ۴۰۵ میلیون تومان افزایش یافته است

تارای بد فروش در شیب گرانی
تارا یکی از محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو است و این محصول را می توان خودرو دولتی خطاب کرد. تارا در بازار داخل کشور به عنوان یکی از محصولات بد فروش گروه صنعتی ایران خودرو محسوب می شود. این خودرو در نسخه دنده دستی طی دو روزگذشته از قیمت ۴۰۳ ملیون تومان به ۴۰۵ میلیون تومان افزایش یافته است. افزایش ۲ میلیون تومانی قیمت این محصول بد فروش آبی پوشان نشان می دهد که ایران خودرو برای تارا سال آینده برنامه جدی دارد.

افزایش قیمت همگام با تیراژ کم| ضعف خطیبی در انتخاب مدیرارتباطات

ساینا پلاس دنده ای طی دو روز گذشته از ۲۱۷ میلیون تومان در بازار آزاد به قیمت ۲۱۹ میلیون تومان رسیده است

ساینا مجدد گران شد
ساینا پلاس دنده ای یکی از محصولات پر فروش گروه خودروسازی سایپا است، این خودرو سدان توانسته در مدت زمان کمی که در بازار حضور دارد طرفداران فراوانی را به خود جذب و کیفیت مناسبی دارد. ساینا پلاس دنده ای طی دو روز گذشته از ۲۱۷ میلیون تومان در بازار آزاد به قیمت ۲۱۹ میلیون تومان رسیده است. این افزایش قیمت نشان می دهد که ساینا موج گرانی جدیدی را تجربه خواهد کرد.

افزایش قیمت همگام با تیراژ کم| ضعف خطیبی در انتخاب مدیرارتباطات

برلیانس اچ ۳۲۰ هاچ بک، هفته گذشته ۵۶۰ میلیون تومان قیمت داشت اما امروز قیمت این خودرو به ۵۶۵ میلیون تومان رسیده است

برلیانس ۵ میلیون تومان گران شد
برلیانس یکی از خودروهای چینی مونتاژ داخل کشور است، خودرویی که در سال های گذشته کیفیت مناسبی را به خود نداشته است. برلیانس اچ ۳۲۰ هاچ بک، هفته گذشته ۵۶۰ میلیون تومان قیمت داشت اما امروز قیمت این خودرو به ۵۶۵ میلیون تومان رسیده است. این افزایش بها نشان می دهد که قیمت این خودرو طی روزهای آینده با افزایش همراه خواهد شد.

در ایران خودرو چه می گذرد؟
مهدی خطیبی از روزی که سکان هدایت آبی پوشان جاده مخصوص را در دست گرفته، بهبودی در روند تولید و عرضه این خودروسازی ایجاد نکرده است. این مدیر هفته گذشته مدیر ارتباطات را تغییر و حکم جدید برای امینی صادر کرده بود. امروز در تصمیمی عجیب، احد میرزایی مدیر معزول قبلی مجدد حکم گرفت و امینی از جاده مخصوص رفت. این تغییرات نشان می دهد که مهدی خطیبی باتوجه به زیان انباشت و شرایط چالشی جاده مخصوص برای مدیریت ایران خودرو چندان گزینه خوبی نبوده است. ایران خودرو در بخش های ارتباطات، زنجیره تامین و البته فروش دارای چالش است.

کد خبر: ۱۳۷٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha