۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵
مازندران در رویای اسکله گردشگری| جزیره دریایی گرفتار وعده ها شد
بازار گزارش می‌دهد؛

مازندران در رویای اسکله گردشگری| جزیره دریایی گرفتار وعده ها شد

نوشهر- طراحی سومین اسکله بزرگ گردشگری دنیا در مازندران این استان را با شتاب به سوی جهانگردی سوق می دهد و اما این طرح بزرگ لنگ و گرفتار وعده ها شده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: ساخت مارینا پارک و سومین اسکله گردشگری بزرگ دنیا حدود هفت سالی در مازندران مطرح شده است و طی این سال‌ها با سنگ اندازی و یا عدم حمایت‌ها اجرایی و عملیاتی نشده است.

در طرح اولیه پروژه گردشگری بزرگ بیش از شش هزار اشتغال تعریف شده است و برای آن حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که بخش خصوصی برای تأمین بخشی از آن اعلام آمادگی کرده است.

طرح آزادسازی ساحل فرصتی را برای اجرای طرح‌های گردشگری در شمال و مازندران فراهم آورده تا مناطق ساحلی و دریا با اجرای این طرح، چندمنظوره مورد توجه قرار گیرد و نگاه سنتی به ساحل و دریا تغییر کند. برآورد اولیه اجرای طرح جزیره مصنوعی مازندران چهار هزار میلیارد تومان بود که به دلیل سنگ اندازی و مانع تراشی‌ها، اکنون به ۱۲ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس با بیان اینکه اجرای طرح‌های گردشگری نظیر اسکله‌های دریایی برای شتاب بخشی استان به سمت توسعه نیاز است، افزود: بزرگترین پروژه جزیره مصنوعی استان حدود ۱۵ هزار تومان هزینه دارد و مشاغل زیادی را ایجاد می‌کند.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان‌های شمالی برای توسعه باید از ظرفیت موجود در دریا و ساحل بهره گیرند، گفت: تاکنون استفاده سنتی از سواحل زیبا و طبیعت استان داشتیم درحالی که بسیاری از کشورها با برنامه ریزی درست توانستند در جذب گردشگر و درآمدزایی برای مردم موفق باشند.

مازندران در رویای اسکله گردشگری| جزیره دریایی گرفتار وعده ها شد

استان‌های شمالی برای توسعه باید از ظرفیت موجود در دریا و ساحل بهره گیرند، تاکنون استفاده سنتی از سواحل زیبا و طبیعت استان داشتیم درحالی که بسیاری از کشورها با برنامه ریزی درست توانستند در جذب گردشگر و درآمدزایی برای مردم موفق باشند

وی بر ضرورت حمایت از طرح‌های گردشگری برای شتاب بخشی به برنامه‌های محوری و توسعه استان تاکید کرد.

سالانه گردشگران زیادی به مازندران وارد می‌شود و اجرای طرح‌های گردشگری بزرگ زمینه ساز جذب این گردشگران و ایجاد ارزش افزوده می‌شود و در حال حاضر مازندران از داشتن طرح‌های جامع و بزرگ در حوزه گردشگری محروم است.

محمد موسوی سرمایه گذار بخش خصوص و فعال اقتصادی که قرار است پروژه جزیره مصنوعی را در مازندران عملیاتی کند، اظهار داشت: این پروژه در سال ۹۳ حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و اکنون ساخت و تکمیل این طرح نیازمند ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه پروژه سومین اسکله بزرگ دنیا در مازندران به شکل گل لوتوس ساخته می‌شود، با انتقاد از کم توجهی به کارآفرینان افزود: بارها به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شدم و تمام آورده همه تلاش‌های ما در ایجاد اشتغال فقط یک لوح و تندیس خلاصه شده است.

وی با اظهار اینکه تمامی استعلام‌های برای ایجاد سومین اسکله دنیا در مازندران گرفته شد و فقط استعلام از محیط زیست باقی مانده است، افزود: این پروژه در مساحت ۶۰ هکتار در عمق سواحل غرب استان احداث می‌شود و بزرگترین جزیره تفریحی دریای خزر خواهد بود.

مردم سهامدار جزیره می‌شوند
موسوی ادامه داد: در همین راستا قرار است هزینه حدود ۱۵ هزار میلیارد تومانی ساخت این مجموعه از محل دارایی‌های شخصی سرمایه گذار مارینا پارک خزر، مشارکت بانک‌های داخلی و خارجی و سهام مشارکت مردمی تأمین شود.

به گفته وی تمام خاک مورد نیاز این پروژه از کف دریا تأمین می‌شود.

مازندران در رویای اسکله گردشگری| جزیره دریایی گرفتار وعده ها شد

اجرای پروژه و ساخت اسکله بزرگ دریایی هفت سالی است که در مازندران خاک می‌خورد و چشم انتظار حمایت دولت کنونی است تا موانع از جلوی پای این طرح گردشگری بزرگ داشته شود. سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: این روزها شرایط برای سرمایه گذاری در استان مازندران بسیار فراهم است و شرکت‌های بزرگی از کشورهای مختلف دنیا برای این کار اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: ساخت چنین پروژه‌ای علاوه بر ایجاد ۶ هزار اشتغال مستقیم، زمینه‌های ایجاد اشتغال غیر مستقیم برای تعداد زیادی از مردم را فراهم می‌سازد که اتفاقی خوب و مثبت است اما یکی از بحث‌هایی که برای ساخت این پروژه مطرح می‌شود تأمین خاک مورد نیاز برای ایجاد جزیره است و انتظار دولت و مردم مازندران از سرمایه گذاران، سرعت بخشی به عملیات اجرایی پروژه است.

وی قول مساعدت و پیگیری برای رفع موانع سر راه آغاز عملیات اجرایی پروژه را داد و تاکید کرد: هم دولت و هم دستگاه قضائی با تمام قدرت پشتیبان سرمایه گذاران خواهد بود و حفظ و حراست از سرمایه گذاران در دستور کاری دستگاه قضائی و دولت قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه استانداری و دولت، نگاه حمایتی به سرمایه گذاران است، افزود: انتظارمان این است که با رفع موانع موجود و اخذ استعلامات، با سرعت کار ساخت این پروژه شروع شود وما هم به عنوان نماینده دولت در استان حامی سرمایه گذاران خواهیم بود.

بیش از ۴۳۰ کیلومتر نوار ساحلی در مازندران وجود دارد و قرار بود در مناطق مختلف ساحل اسکله‌های تفریحی ایجاد شود که هیچ یک از این طرح‌ها اجرایی نشد و ساخت پروژه بزرگ اسکله دریایی نیز مستلزم حمایت مسئولان و دولت و رفع مشکلات و موانع فراروی است.

کد خبر: ۱۳۷٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha