۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
صنعتگران اردبیل در پرداخت مطالبات بانکی پیشرو هستند
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

صنعتگران اردبیل در پرداخت مطالبات بانکی پیشرو هستند

اردبیل- پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: فعالان بخش خصوصی و صنعتگران در استان اردبیل در پرداخت مطالبات بانکی و تسهیلات دریافتی پیشرو و جزو مشتریان خوش حساب هستند.

حسین پیرمؤذن در گفت‌و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عمده تسهیلات پرداخت شده برای واحدهای تولیدی و صنعتی در سال‌های اخیر به شکل کامل بازپرداخت شده و کمترین بدهی را از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی به شبکه بانکی در استان اردبیل شاهد هستیم.

وی به سابقه ۳۵ ساله خود در بخش تولید و صنعت اشاره کرد و گفت:‌ اردبیل جز استان‌های شایسته در مسیر توسعه صنعتی است به طوری که در اکثر شهرک‌های صنعتی استان هیچ زمین خالی برای واگذاری وجود ندارد.

طولانی بودن استعلامات در صدور مجوزها برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه تمامی شهرک‌های صنعتی استان مملو از طرح‌های تولیدی و صنعتی متنوع است، تصریح کرد: شهرک صنعتی شماره یک و ۲ اردبیل جز شهرک‌های موفق با حضور فعالان اقتصادی و صنعتی است و روز به روز نیز شاهد توسعه این شهرک‌ها در زمین‌های همجوار هستیم.

پیرمؤذن اردبیل را قطب تولید شیرآلات بهداشتی، گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی اعلام کرد و افزود: صنعتگران نجیب استان اردبیل تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا در سخت‌ترین شرایط اقتصادی کشور در عرصه تولید و اشتغال حضوری مؤثر داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ البته برخی از مشکلات و نارسایی‌ها نیز در این حوزه وجود دارد که عمده آنها مربوط به طولانی شدن استعلامات در صدور مجوزها برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران است که انتظار می‌رود در صدور استعلام ۱۳گانه شاهد موازی‌کاری و برخی تعلل‌ها و تأخیرها نباشیم.

با تسهیل روند استعلام‌ها، ۹۰ درصد مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی رفع می شود
پیرمؤذن اضافه کرد: اگر روند این استعلام‌ها تسهیل شود، بیش از ۹۰ درصد مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی رفع شده و ما بستر مناسب توسعه همه‌جانبه را در استان شاهد خواهیم بود.

وی به مصوبه دولت مبنی بر تسهیل‌گری و روان‌سازی محیط کسب و کار اشاره کرد و ادامه داد: با تاکید استاندار اردبیل جلسات کارشناسی و تخصصی در این حوزه در قالب شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی برگزار می‌شود تا ما بتوانیم در سال آینده بهترین فرآیند بهبود فضای کسب و کار را شاهد باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: جهاد کشاورزی، تأمین اجتماعی و سیستم بانکی نیز در این زمینه باید یاریگر ما باشند تا فرآیند کار در این بخش روان شده و حرکت مؤثری را با همکاری بخش خصوصی شاهد و ناظر باشیم.

کد خبر: ۱۳۷٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha