۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
نظارتی بر شیرینی فروشی‌های خانگی نیست
رئیس اتحادیه قنادان و بستی فروشان گرگان:

نظارتی بر شیرینی فروشی‌های خانگی نیست

گرگان- نجاتی، رئیس اتحادیه قنادان و بستی فروشان گرگان ضمن انتقاد از نبود نظارت برشیرینی فروشی‌های خانگی،گفت: شیرینی فروشی‌های خانگی محصولشان را با هر کیفیت و قیمتی عرضه می کنند.

فرامرز نجاتی در گفتگو با خبرنگار بازار فروش شیرینی های فعال در منازل را فاقد هر نوع مجوز بهداشتی و پروانه کسب دانست و اظهار کرد: این افراد کالاهای خود را به هر قیمت و کیفیتی که عرضه کنند نمی‌توان از طریق مراجع قانونی با آنها مقابله کرد ضمن اینکه شیرینی فروش‌های خانگی مانع کسب قنادان شدند.

وی با بیان این نکته که کرونا در سال‌های اخیر به کسب و کار قنادان لطمه جدی وارد کرد، افزود: در سال‌های قبل به واسطه محدودیت‌های حاصل از قرنطینه، دید و بازدیدهای نوروزی به میزان محدودی اتفاق افتاد و در نتیجه شیرینی از سبد خرید خانوار حذف شد.

رئیس اتحادیه قنادان و بستنی فروشان گرگان گرانی مواد اولیه و دستمزد نیروی کار را از جمله مشکلات این صنف معرفی کرد و گفت: از آنجایی که اغلب کارگاه‌های قنادی به صورت سنتی کار می‌کنند استفاده از نیروی کار یک ضرورت است اما متاسفانه در این مدت دو سال به دلیل شرایط نامناسب مالی، قنادان ناگزیر به حذف بخش عمده‌ای از نیروهایشان شدند.

وی با بیان این مطلب که کارگاه قنادی که در گذشته ۳۶ نیروی کار داشت امروز با ۸ نفر به کارش ادامه می‌دهد، افزود: در کنار تمام این مشکلات مواد اولیه قنادی‌ها هم به شدت افزایش داشته است.

نجاتی استفاده از آرد، شکر، روغن و تخم مرغ را نیاز هر پخت و پز شیرینی دانست و گفت: متاسفانه مواد اولیه قنادی نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی ادامه داد: جدای از گرانی مواد اولیه شیرینی‌پزی، یافتن این مواد اولیه به نرخ دولتی هم کار سختی است؛ متاسفانه آرد سهمیه‌ای به راحتی یافت نمی‌شود هرچند که مسئولان در این بخش تلاش و همکاری زیادی کردند و امیدواریم دست کم مشکل پایان سال قنادان با این اقدام رفع شود.

رئیس اتحادیه قنادان و بستنی فروشان گرگان افزایش قیمت شیرینی را حاصل گرانی مواد اولیه قنادی دانست و افزود: سال گذشته تخم مرغ هشت هزار تومان بود اما امسال همین کالا به نرخ ۲۱ هزار تومان عرضه می‌شود یا شکر که سال گذشته شش هزار تومان بود امسال به قیمت ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی افزایش قیمت حامل‌های انرژی را هم از دیگر مشکلات این صنف برشمرد و اضافه کرد: محصولی که در قنادی‌ها عرضه می‌شود به ناچار باید در یخچال صنعتی نگهداری شود که همه اینها هزینه‌های قنادان را چند برابر کرده است.

کد خبر: ۱۳۷٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha