۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
مشکل معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی آخولا حل شد

مشکل معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی آخولا حل شد

تبریز- در جلسه کارگروه کارشناسی دبیرخانه شورای گفتگوی آذربایجان شرقی، مشکل معافیت واحدهای تولیدی شهرک صنعتی آخولا با توافق اداره کل امور مالیاتی و شرکت شهرک های صنعتی استان مرتفع شد.

به گزارش خبرنگار بازار، بر اساس اعلام شرکت شهرک های صنعتی، شهرک صنعتی آخولا به دلیل عدم ایجاد شهرک توسط سازمان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک های صنعتی جزو نواحی صنعتی محسوب نمی شود تا از معافیت مناطق کمتر توسعه یافته استفاده کند. لیکن بر اساس ماده (۱۳۲) قانون مالیات های مستقیم، شهرک های صنعتی و نواحی اقتصادی ویژه به مدت ۵ سال با نرخ صفر مشمول مالیات می شوند.

در این راستا صبح امروز یک شنبه جلسه کارگروهی با حضور نمایندگان شرکت شهرک های صنعتی و اداره کل امور مالیاتی در محل اتاق بازرگانی تبریز تشکیل و موضوع مطروحه بررسی شد و در نهایت با توافق اداره کل امور مالیاتی و شرکت شهرک های صنعتی استان مبنی بر شهرک صنعتی بودن شهرک آخولا و اعلام آن توسط شرکت شهرک های صنعتی به اداره کل امور مالیاتی استان مشکل معافیت مالیاتی واحدهای واقع در این شهرک مرتفع شد.

از این پس واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی آخولا از نرخ صفر مالیاتی و مشوق های موضوع ماده (۱۳۲) مالیات های مستقیم برخوردار خواهند شد.

کد خبر: ۱۳۷٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha