۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
برنامه جامع فقرزدایی تدوین می‌شود
مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون:

برنامه جامع فقرزدایی تدوین می‌شود

مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از آغاز تدوین برنامه رفع فقر مطلق خبر داد.

به گزارش بازار، هادی موسوی نیک مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از آغاز تدوین برنامه رفع فقر مطلق خبر داد.

موسوی نیک درباره برنامه جامع رفع فقر گفت متاسفانه بر اساس آمارها وضعیت دهه گذشته کشور از نظر میزان فقرزدایی مطلوب نبوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس شاخص‌ها وضعیت معیشت به ویژه برای دهکهای پایین و گروه‌های کم درآمد وخیم تر شده است، افزود: بر اساس نظر رئیس جمهوری در جلسه‌ای که با همین موضوع برگزار شد همه دستگاه‌ها مکلف به ارائه برنامه‌های جامع فقر زدایی شده‌اند و دستگاه های مختلفی از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با همکاری کمیته امداد امام خمینی و همچنین سازمان برنامه و بودجه برنامه رفع فقر مطلق را ارائه دهد.

موسوی نیک اضافه کرد برنامه فقرزدایی در حوزه های آموزش، بهداشت، مسکن و انرژی تدوین خواهد شد و دستگاه‌های مرتبط با هر یک از این بخش ها برنامه خود را برای فقرزدایی ارائه خواهند کرد.

وی گفت: این دستگاه ها یک ماه فرصت خواهند داشت تا برنامه فقرزدایی خود را با هماهنگی و محوریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهایی و اجرا کنند.

موسوی نیک افزود: بانک اطلاعاتی حوزه رفاه اجتماعی یکی از جامع ترین بانک های اطلاعاتی کشور است که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه شده و اطلاعات خانواده ها از نظر وضعیت معیشتی درآمدها و دارایی ها تجمیع شده است.

وی با بیان اینکه این بانک اطلاعاتی جامع کارکرد های متعددی داشته است، گفت: با توجه به نیازهای جدید کشور این بانک اطلاعاتی نیازمند به روز رسانی است.

موسوی نیک افزود: بر اساس صورتجلسه با موضوع فقر زدایی، مقرر شد با همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط این بانک جامع اطلاعاتی تکمیل تر شود.

وی ادامه داد از نظر شناسایی خانواده های آسیب پذیر و دهک‌های پایین جامعه در مقایسه با دهه گذشته وضعیت بسیار مطلوب تری داریم و خوشبختانه تا حد زیادی خانواده های هدف مشخص است.

موسوی نیک گفت بر اساس ابلاغ ریاست محترم جمهوری در این جلسه در زمینه اقدامات کوتاه‌مدت فقرزدایی نیز بلافاصله جلساتی تشکیل و پیشنهادهایی نیز در این زمینه ارائه شد که بر اساس جمع بندی و اهمیت موضوع وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصمیمات نهایی را اعلام خواهد کرد.

موسوی نیک درباره زمان اجرای برنامه های حمایتی دولت از دهک‌های پایین جامعه گفت: در کوتاه‌مدت بلافاصله پس از جلسه این شورا جلسه های متعدد برگزار شده است که به زودی از سوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نتایج آن اعلام خواهد شد.

موسوی نیک افزود: به زودی برنامه عملیاتی حمایت از دهک های پایین جامعه اعلام خواهد شد و هم اکنون پیشنهادها در این زمینه در حال بررسی نهایی و جمع بندی برای ارائه است که تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۷٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha