۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
آمادگی روسیه برای مذاکره، «فارکس» را متأثر کرد| روند صعودی قیمت EUR/USD؛ شکل گیری حمایت ۱.۱۲ دلاری
تحلیل بازار فارکس؛

آمادگی روسیه برای مذاکره، «فارکس» را متأثر کرد| روند صعودی قیمت EUR/USD؛ شکل گیری حمایت ۱.۱۲ دلاری

فعالان بازار فارکس از پوزیشن های طولانی مدت دلار آمریکا خارج شده و جفت یورو دلار را به بالای سطح حمایت قابل توجه ۱.۱۲ رساندند.

بازار؛ گروه فارکس: فعالان بازار فارکس از پوزیشن های طولانی مدت دلار آمریکا خارج شده و جفت یورو دلار را به بالای سطح حمایت قابل توجه ۱.۱۲ رساندند.

گفته می شود این اقدام فعالان بازار در واکنش با انتشار خبرهایی مبنی بر اعلام آمادگی روسیه برای اسرال هیات دیپلماتیک خود به مینسک در راستای توقف جنگ در اوکراین صورت پذیرفته است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی گفت: «همانطور که می‌دانید، امروز، زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین آمادگی خود را برای گفتگو درباره پذیرش وضعیت بی‌طرفی اوکراین اعلام کرد».

در پاسخ به پیشنهاد زلنسکی، ولادیمیر پوتین آماده است یک هیئت روسی در سطح نمایندگان وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و دولت ریاست جمهوری برای مذاکره با هیئت اوکراینی به مینسک اعزام کند.

اما از سوی دیگر، دومین فاکتور تاثیرگذار بر کاهش ارزش دلار در بازار، انتشار گزارش فدرال رزرو در خصوص هزینه های بخش خصوصی، درآمد و قیمت کالاهای با دوام در این کشور بود.

بر اساس داده های موجود در این گزارش، سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده در ژانویه به ۱.۶ درصد ماهانه افزایش یافت که نسبت به ۱.۲ درصد در آمار قبلی کمی افزایش یافت. همچنین سفارشات بخش حمل و نقل از ۰.۹٪ در گزارش قبلی به ۰.۷٪ کاهش یافته است.

در همان زمان، درآمد شخصی ایالات متحده به ۰.۰٪ در ماه به ماه کاهش یافت که به نسبت ۰.۴٪ در دسامبر سال گذشته کاهشی چشمگیر داشته است. در حالی که هزینه های شخصی از -۰.۸٪ به ۲.۱٪ افزایش یافت.

علاوه بر این، شاخص تورم اعلامی فدرال رزرو بر اساس گزارش PCE Deflator، به اوج خود در اوایل دهه ۸۰ رسید. همانطور که انتظار می‌رفت، نرخ تورم سالانه در این گزارش، ۵.۲% افزایش یافت ( +۴.۹% سالانه از دسامبر).


چشم انداز مثبت در کوتاه مدت
با توجه به موارد مذکور، جفت EUR/USD به بالای حمایت قابل توجه ۱.۱۲ بازگشت و چشم انداز کوتاه مدت تا زمانی که این جفت ارز بالاتر از این سزح حمایت قرار داشته باشد، صعودی به نظر می رسد.

آمادگی روسیه برای مذاکره «فارکس» را متأثر کرد| روند صعودی قیمت EUR/USD؛شکل گیری حمایت ۱.۱۲ دلاری



اولین هدف برای گاوها می تواند نزدیک به ۱.۱۲۸۰ باشد، در حالی که مقاومت بعدی احتمالاً در میانگین متحرک ۵۰ روزه (خط بنفش) در حدود ۱.۱۳۲۰ خواهد بود. همچنین منطقه فروش کلیدی در ۱.۱۳۸۰ پیش بینی می شود.

از طرف دیگر، اگر وضعیت دوباره بدتر شود، سطح ۱.۱۲ می تواند به سمت نزولی شکسته شده و احتمالاً پایین ترین سطح قبلی در منطقه ۱.۱۱۲۰ را هدف قرار دهد.

کد خبر: ۱۳۷٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha