۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
احداث و تجهیز ۶۴۰ مدرسه در مناطق محروم توسط بنیاد مستضعفان
رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد

احداث و تجهیز ۶۴۰ مدرسه در مناطق محروم توسط بنیاد مستضعفان

فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بیش از ۶۴۰ مدرسه از طرف بنیاد، احداث، تجهیز و تحویل داده شده و عملیات تجهیز ۱۲۰ مدرسه دیگر نیز درحال اجرا است.

به گزارش بازار، پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مستضعفان با وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بنیاد اقدامات زیادی در زمینه نوسازی و بازسازی مدارس انجام داده و در بسیاری از مناطق در حال احداث کلاس است افزود: علاوه بر واگذاری رایگان این مدارس، بیش از ۶۳۲ کلاس درس در قالب ۲۱۰ مدرسه توسط بنیاد مستضعفان در مناطق محروم، احداث و مقاوم سازی شده است.

وی گفت: بنیاد مستضعفان ۹۰ میلیارد تومان برای نوسازی و مقام سازی مدارس تخصیص داده است ضمن اینکه هر زمان لازم باشد به غیر از املاک به خود دانش آموزان نیز توجه کافی داشته‌ایم به عنوان مثال در زمان شیوع کرونا ۳۰ میلیارد تومان به کمیته امداد برای خرید تبلت اهدا کرده‌ایم.

فتاح با اشاره به این تفاهم‌نامه و واگذاری رایگان املاک صدها مدرسه به وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تاکنون ۱۰۰۰ مدرسه که مالکیت آن‌ها در اختیار بنیاد مستضعفان بود، تعیین تکلیف شده و بر همین اساس ۷۰۰ مدرسه به مساحت ۲۲۵ هکتار به صورت رایگان واگذار می‌شود ضمن اینکه اسناد واگذاری ۴۱۹ ملک از این املاک به مساحت ۱۳۰ هکتار نهایی شده که ارزشی بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه حل مسائل حقوقی و ملکی، نیازمند زمان است افزود: با این وجود برای حل مسائل ملکی، همکاری خوب و پیگیری‌های مستمر میان بنیاد مستضعفان و وزارت آموزش و پرورش موجب کوتاه شدن زمان حل این مسائل شده است.

فتاح با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از مسائل میان بنیاد و آموزش و پرورش حل و فصل شده است گفت: در تفاهم‌نامه جدید، سایر مواردی که در تفاهم‌نامه‌های قبلی موضوع بحث نبوده، مورد تاکید است و ما در بنیاد مستضعفان سعی کرده‌ایم بیشترین همکاری را در میان دستگاه‌های اجرایی و دولتی با وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین گفت: طبق روال هرسال، بنیاد امسال هم برای تهیه لباس و کفش نو دانش آموزان ۳۵ میلیارد تومان به کمیته امداد اهدا کرده است.

گفتنی است دو هزار پرونده برای حل اختلاف ملکی میان وزارت آموزش و پرورش و بنیاد مستضعفان وجود داشت که تا کنون هزار پرونده تعیین تکلیف و قرار شد تا پایان ۱۴۰۱ بقیه پرونده‌ها و واگذاری‌ها تعیین تکلیف شوند.

کد خبر: ۱۳۷٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha