۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
جا به جایی ۳۲ هزار مسافر در سال ۱۴۰۰ از طریق فرودگاه آبادان
مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان خبر داد؛

جا به جایی ۳۲ هزار مسافر در سال ۱۴۰۰ از طریق فرودگاه آبادان

آبادان- خواست خدایی، مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان گفت: بهمن ماه سال جاری بیش ۳۲ هزار مسافر با ۳۲۸ فروند پرواز در مسیر آبادان جا به جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است.

مسعود خواست خدایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امروزه فرودگاه‌ها یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های سفر محسوب می‌شوند و ما به عنوان متولیان و مجریان پروازی در فرودگاه آبادان، مسئولیت مضاعفی بر عهده داریم.

وی افزود: باتوجه به نزدیک شدن تعطیلات نوروزی و افزایش جا به جایی مسافر تکریم ارباب رجوع در چارچوب رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، اصلی‌ترین محور طرح نوروزی است.

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان ادامه داد: خدمات‌رسانی یک زنجیره است و با تلاش و هماهنگی و انسجام بیشتر همه حلقه‌های زنجیره خدمات‌رسانی متصل شده و در نهایت جلب رضایت ارباب رجوع را شاهد هستیم.

خواست خدایی ضمن تشکر از کلیه پرسنل واحدهای فرودگاهی و ارگان‌های مستقر و روسای شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: محوریت طرح نوروزی فرودگاه آبادان احترام است.

وی در این جلسه با اشاره برماهیت درآمد–هزینه‌ایی بودن شرکت فرودگاه‌ها بر تاثیر وصول به موقع صورتحساب‌های عوارضی و درآمدی تاکید کرد.

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان عنوان کرد: وصول به موقع مطالبات اجرای تعهدات فرودگاه‌ها در تامین ایمنی، امنیت، تسهیلات پروازی و مسافری را تسهیل می‌بخشد.

خواست خدایی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص تعطیلات نوروزی، ضمن تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و انجام اکسیناسیون و نظارت بر اجرای از اولویت‌های برنامه‌های نوروزی خاطرنشان کرد: جهت آماده‌سازی فرودگاه اقداماتی از جمله بهسازی و ساماندهی پارکینگ خودرویی، بهسازی و راه‌اندازی سالن ترمینال خارجی انجام شد و زیباسازی محیط پیرامونی در دستور کار قرار دارد .

وی بیان کرد: باتوجه به واکسیناسیون بیش از ۶۰ درصد جمعیت هدف امسال با رشد مسافرت‌های نوروزی مواجه خواهیم بود بنابر این برنامه ریزی‌های به منظور افزایش پرواز در مسیر تهران و سایر مسیرهای دارای متقاضی از جمله بندرعباس، کیش و مشهد با همکاری شرکت‌های هواپیمایی در دستور کار قرار دارد.

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان ضمن تاکید بر افزایش پرواز باتوجه به استقبال مسافران توضیح داد: باهمکاری شرکت هواپیمایی آسمان برقراری سه پرواز به مقصد تهران از اول بهمن ماه ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و در بهمن ماه سال جاری بیش ۳۲ هزار مسافر با ۳۲۸ فروند پرواز در مسیر آبادان جا به جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است.

خواست خدایی در این جلسه ضمن اشاره به مسئولیت شرکت‌های هواپیمایی درخصوص افزایش پرواز در مسیرهای پرتردد گفت: این فرودگاه در راستای رایزنی با مدیران شرکت‌های هواپیمایی، پیگیری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برقراری پرواز آمادگی لازم را دارد.

کد خبر: ۱۳۷٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha