۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
بزرگ ترین شهرک صنعتی آسیا در تبریز فعال می شود
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی:

بزرگ ترین شهرک صنعتی آسیا در تبریز فعال می شود

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: شهرک صنعتی بعثت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قاره آسیا در تبریز فعال است.

به گزارش بازار، صابر پرنیان در حاشیه عقد تفاهم نامه همکاری دو جانبه بین سازمان صمت استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در جمع مدیران دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با بیان اینکه جهت‌دهی، سرعت دهی و هماهنگی بیشتر سه مولفه اساسی در برنامه بلندمدت سازمان صمت استان برای صنعت و تولید قرار دارد؛ اظهار کرد: صنعت تشنه عارضه یابی و کار علمی است.

وی با اعلام آمادگی برای ایجاد رابطه عمیق و موثر بین صنعت و مراکز علمی استان ادامه داد: محیط های کسب و کار به کلاس های پژوهش، نوآوری و خلاقیت دانشجویان و هیئت علمی تبدیل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه سیمای صنعت استان در کشور اظهار داشت: در صنایع مهم، نظیر ماشین سازی، قطعه سازی، شیرینی و شکلات، صنایع فولادی، فرش و صنایع دستی، آجیل و خشکبار، مواد معدنی رتبه های نخست کشور را داریم.

پرنیان از شهرک صنعتی بعثت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قاره آسیا یاد کرد و افزود: ایجاد صنایع دارای ارزش افزوده و تکمیل زنجیره کامل تولید، در افق 10 ساله این شهرک صنعتی قراردارد.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به عقد تفاهم نامه آموزشی با دانشگاه آزاد تبریز در حوزه کفش و چرم گفت: هفتاد درصد صنایع تولیدی چرم در آذربایجان شرقی است و برگزاری دوره های آموزشی دانش محور برای فعالین صنعت چرم و کیف و کفش استان توسعه و شکوفایی این صنعت مهم را در پی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۳۷٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha