۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
بیت کوین دوباره افزایشی شد| پذیرش مذاکره از سوی روسها بازار را صعودی کرد!
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها

بیت کوین دوباره افزایشی شد| پذیرش مذاکره از سوی روسها بازار را صعودی کرد!

با انتشار خبر پذیرش مذاکره توسط روسیه به منظور پایان درگیری با اوکراین قیمت بیت کوین افزایش یافت.

بازار؛ گروه بین الملل: جنگ اوکراین و روسیه باعث شد تا بازار رمز ارزها با شوک روبرو شود. این جنگ در روزهایی اتفاق افتاد که دنیا در حال خارج شدن از چالش های ناشی از کرونا بود و تمامی پیش بینی های جهانی بر پایه تلاش برای بازسازی آسیبهای ناشی از همه گیری کرونا انجام می شد.

درگیری نظامی دو کشور اروپایی در این روزها جهان را با چالشهای تازه ای روبرو کرد. از طرف دیگر کشورهای غربی در پاسخ به این شرایط خبر از وضع تحریم های بانکی علیه روسیه دادند اما این سیاست می تواند آسیب بزرگی به اقتصاد دنیا وارد کند زیرا روسیه بزرگترین مالک ذخایر گاز طبیعی در دنیا است و بزرگترین صادر کننده آن نیز محسوب می شود. از طرف دیگر روسیه بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی اروپا است و اختلال در عرضه گاز به اروپا توسط روسیه می تواند تبعات اقتصادی مخربی را برای اروپا به همراه بیاورد.

اما یکی از بازارهایی که به این تحول به سرعت عکس العمل نشان داد، بازار رمز ارزها بور. بازاری که ظرف چند ساعت بالغ بر ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داد.کوین دسک در این مورد نوشت:َ« اولین تاثیر این شوک را می توان در کاهش قیمت بیت کوین تا کمتر از۳۵ هزار دلار دانست ولی با گذشت چند روز از آغاز این بحران، حال قیمت رمز ارزها در مسیر افزایش قرار گرفته است.

آمارها نشان می دهد بعد از شروع این درگیری ارزش سرمایه بازار رمز ارزها به کمتر از ۱.۵ هزار میلیارد دلار تقلیل پیدا کرد که نشان از کاهش بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلاری در ارزش این بازار بود. اما به نظر می رسد این وضعیت در حال تغییر است و ارزش رمز ارزها در مسیر افزایش قرار دارد. »

باید در نظر داشت در نتیجه این شوک تمامی بازارهای مهم عکس العمل نشان دادند. بازارهایی مثل طلا که محلی برای حفظ ارزش دارایی ها هستند افزایش ارزش را تجربه کردند و بازارهایی مثل رمز ارز و بازارهای مالی افت ارزش را تجربه کردند.

طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک امروز ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی به ۳۹ هزار دلار رسید وهر اتریوم با قیمت بالغ بر ۲۷۷۰ دلار در بازار مبادله شد. البته رشد ارزش در این بازارها نسبت به روز قبل کمتر از ۲ درصد بود ولی نشان داد که روند تغییرات افزایشی است. این وب سایت دلیل افزایش قیمت بیت کوین را پذیرش مذاکره با اوکراین از طرف روسیه عنوان کرد و نوشت:َ« بازار به شدت تحت تاثیر تحولات روسیه و اوکراین است. اگر تنش پایان یابد قیمت رمز ارزها رشد می کند در غیر این صورت باید شاهد کاهش قیمتها در این بازار باشیم.»

علاوه بر مساله تحولاتی که باعث کاهش قیمت رمز ارزها شده است موضوع سطح بالای آلایندگی این صنعت باز هم در رسانه ها مورد توجه قرار گرفت. این بار سیاست وضع شده در چین و ممنوعیت فعالیت در بازار رمز ارزها به عنوان محور اصلی گزارشها بود.

بی بی سی در این مورد نوشت:َ «صنعت رمز ارزها یکی از صنایع آلاینده است و به همین دلیل برای کاهش انتشار کربن در جریان استخراج رمز ارزها و مبادله آنها سیاستهای مختلفی وضع شده است. اما مطالعات نشان می دهد از زمانیکه چین فعالیت در این حوزه را ممنوع کرد، میزان انتشار کربن از این صنعت افزایش یافت.»

بر مبنای این گزارش در ابتدای سال ۲۰۲۰ و قبل از ممنوعیت فعالیت در صنعت رمز ارزها در کشور چین، بالغ بر ۴۱.۶ درصد از برق مصرفی در این صنعت توسط منابع احیا شدنی تامین می شد ولی هم اکنون سهم منابع احیا شدنی در این صنعت کمتر از ۲۵.۱ درصد است.

کد خبر: ۱۳۷٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha