۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
ورود بزرگ‌ترین ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکتریکی EAF به مجتمع صنعتی اسفراین
مدیر پروژه‌های تولید مجتمع صنعتی اسفراین خبر داد؛

ورود بزرگ‌ترین ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکتریکی EAF به مجتمع صنعتی اسفراین

بجنورد- مدیر پروژه‌های تولید مجتمع صنعتی اسفراین از ورود بزرگ‌ترین ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکتریکی EAF به این مجتمع خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از مجتمع صنعتی اسفراین، اخوان اظهار داشت: بزرگ‌ترین ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکتریکی EAF با توان ۵۵MVA که به سفارش مجتمع صنعتی اسفراین و برای اولین بار توسط گروه صنعتی ایران ترانسفور طراحی و ساخت شده با موفقیت وارد مجتمع صنعتی اسفراین شد.

وی گفت: به دلیل نگرانی از ضعف عملکردی، اطمینان از میزان قابلیت آمادگی و در دسترس بودن ترانسفرمر موجود در مجتمع و همچنین جلوگیری از توقفات در خط تولید ذوب (به دلیل اینکه ترانس جایگزین هم وجود ندارد)، لذا طراحی و ساخت یک دستگاه ترانسفورمر ۵۵ مگاوات آمپر باهدف جلوگیری از توقفات احتمالی و همچنین افزایش ظرفیت تولید بیش از ۱۰ درصدی، به شرکت ایران ترانسفور واگذار شد.

مدیر پروژه‌های تولید مجتمع صنعتی اسفراین افزود: در فرآیند تولید ذوب در شرکت مجتمع صنعتی اسفراین با استفاده از کوره ۵۰ تنی از نوع قوس الکتریکی، نقش ترانسفورمر کوره EAF به دلیل تنش‌های مداوم جریان، بسیار حائز اهمیت است که در حال حاضر یک دستگاه ترانسفورمر ۴۰ مگاوات آمپر اروپایی با عمر بیش از ۲۱ سال این وظیفه را بر عهده دارد و متأسفانه تاکنون چندین بار دچار حادثه شده است.

اخوان بابیان اینکه جریان خروجی این ترانسفورمر در بخش LV و در سطح ۴۰۰ تا ۸۰۰ ولت به حدود ۴۷ هزار آمپر می‌رسد، اظهار داشت: این ترانس ازنظر ابعادی، حدود هفت متر طول، پنج‌متر ارتفاع و دارای عرض چهارم‌تری بوده که وزن کل این ترانسفورمر حدود ۱۰۶ تن است و مقررشده با توجه به محدودیت‌های موجود، جایگزین ترانس ۴۰ مگا ولت‌آمپر موجود در سالن ذوب و ریخته‌گری مجتمع صنعتی اسفراین گردد.

وی گفت: شرکت مجتمع صنعتی اسفراین با توجه به وجود زیرساخت‌های مهندسی و بازرگانی، تأسیسات، امکانات و تجهیزات تولید ذوب‌های آلیاژی به‌عنوان شرکتی استراتژیک و پشتیبان بخش‌های نفت و گاز، نیروگاهی، نظامی، صنایع معدنی و فولادی در کشور است.

کد خبر: ۱۳۷٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha