۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
جذب سرمایه ۱۴۵۰ میلیاردی در بخش کشاورزی منطقه آزاد ماکو/ اشتغالزایی برای ۲۳۰ نفر
مدیر عامل منطقه آزاد ماکو در گفتگو با بازار مطرح کرد

جذب سرمایه ۱۴۵۰ میلیاردی در بخش کشاورزی منطقه آزاد ماکو/ اشتغالزایی برای ۲۳۰ نفر

ارومیه - مدیر عامل منطقه آزاد ماکو از جذب سرمایه هزار و ۴۵۰ میلیارد ریالی در بخش کشاورزی این منطقه طی سال گذشته خبر داد.

محمدرضا عبدالرحیمی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره ای به ظرفیت های ویژه این منطقه در بخش کشاورزی و میزان سرمایه گذاری در این حوزه اظهار کرد: وجود ۹ سد با ظرفیت کلی ۴۲۰ میلیون مترمکعب در منطقه آزاد ماکو و دارا بودن ۹۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت و ۳۲ هزار هکتار شبکه آبیاری تحت فشار از جمله ظرفیت های این منطقه برای توسعه فعالیت های کشاورزی و دامپروری به عنوان یکی از محورهای اصلی کسب و کار در آن است.

وی ادامه داد: همچنین تولید و صادرات سالانه شاه میگو و آبزیان با استفاده از ظرفیت رودخانه ارس رتبه نخست تولید آبزیان بین شهرهای غیر ساحلی کشور را به منطقه آزاد ماکو اختصاص داده است.

عبدالرحیمی از اشتغال زایی مستقیم برای ۲۳۴ نفر در بخش کشاورزی در این منطقه خبر داد و گفت: در سال ۹۸، بیش از ۷۰ درخواست سرمایه گذاری در بخش کشاورزی منطقه آزاد ماکو انجام شده که پس از بررسی این درخواست ها، ۲۲۱ هکتار از اراضی ملی منطقه به سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو افزود: این میزان واگذاری باعث جذب هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال سرمایه در بخش های مختلف کشاورزی شده است.

وی در خصوص مهمترین سرمایه گذاری های انجام شده در این بخش گفت: واگذاری زمین برای احداث کشتارگاه صنعتی توسط شرکت بیان تجارت نوین ایرانیان با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال، شرکت ارس دام ارشام با حجم سرمایه گذاری هزار و ۳۷۳ میلیارد ریال را می توان از جمله این سرمایه گذاری ها دانست.

عبدالرحیمی ادامه داد: تفاهم نامه احیا و بهسازی قنوات با جهاد کشاورزی استان با مساعدت مالی پنج میلیارد ریال، تفاهم نامه احداث گلخانه هیدروپونیک  در ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی پلدشت با شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی(بانک زمین) با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال و امضای تفاهم نامه های مختلف با اداراتی همچون منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شیلات، دامپزشکی و سایر ادارات و مشاوران برای انجام کمک های مالی به اجرای طرح های تحقیقاتی و بهداشتی و عملیاتی و نظارت بر اجرای آن ها از جمله تفاهم نامه های بخش کشاورزی منطقه بوده است. 

کد خبر: ۱۳٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha