۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یک هزار و ۴۵۰ اشتغال خرد روستایی در همدان ایجاد کرد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یک هزار و ۴۵۰ اشتغال خرد روستایی در همدان ایجاد کرد

همدان-چهاردولی، معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در همدان از ایجاد یک هزار و ۴۵۰ شغل خرد روستایی در پنج شهرستان این استان خبر داد و گفت: در این راستا ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.

علی چهاردولی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به عنوان دستگاه پیش‌رو در امر محرومیت‌زدایی و توجه به رفع مشکلات اقشار نیازمند در سطح کشور و به تبع استان به طور جدی فعال است و در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی، اقتصادی و اشتغال‌زا و در بخش‌های اجتماعی حضور پررنگ و خوبی داشته و این فضا ادامه پیدا خواهد کرد؛ گفت: تعداد ۳۲۰ گروه جهادی در فعالیت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان همدان همکاری داشتند.

وی بابیان اینکه اشتغال روستایی اهدافی همچون ممانعت از مهاجرت به شهر و فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس روستاییان را دنبال می‌کند؛ گفت: در حال حاضر بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در روستاهای پنج شهرستان استان همدان در جهت ایجاد اشتغال فعالیت دارد ضمن اینکه اغلب طرح‌ها در روستاهای هدف به صورت خرد و خوداشتغالی در حال اجرا است.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در همدان با بیان اینکه تسهیلات پرداختی برای اشتغال روستایی قرض‌الحسنه و بدون سود و بازپرداخت پنج ساله است، افزود: دامنه عناوین شغلی در حوزه اشتغال روستایی گسترده است.

وی از ایجاد یک هزار و ۴۵۰ شغل خرد روستایی در سطح پنج شهرستان استان همدان طی سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: در مدت یاد شده ۶۴۰ میلیارد ریال در قالب ارائه تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد.

وی به ایجاد صندوق مالی در روستاها در راستای توسعه اشتغال روستایی اشاره و عنوان کرد: هدف از تشکیل صندوق، ایجاد ظرفیت مالی در کنار طرح‌های ایجاد شده جهت تامین اعتبار و همچنین رفع مشکلات عمومی روستا است.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کارگزاری طرح جهش تولید مسکن در قالب پروژه ۱۰۴ واحدی شهرک مدنی را در استان عهده دار شد

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در همدان به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در سال جاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کارگزاری طرح جهش تولید مسکن در قالب پروژه ۱۰۴ واحدی شهرک مدنی را در استان عهده دار شد.

وی در قسمت دیگری از صحبت های خود بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ در راستای اهدا و تجهیزات بیمارستانی کرونا به دانشگاه علوم پزشکی تعداد ۲۵ عدد کپسول اکسیژن بیمارستانی و هفت دستگاه bypap با ارزش پنج میلیارد ریال انجام شد.

چهاردولی از کمک به احداث و تکمیل ۱۳ پروژه فرهنگی و مذهبی نیز در سال جاری سخن گفت و افزود: ساخت، تجهیز و تعمیر هفت باب خانه عالم در استان همدان با اعتبار۷۵۰ میلیون تومان نیز در سال جاری انجام شد.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان با اشاره به اینکه در طول یکسال اخیر۱۰ سری جهیزیه در استان همدان به ارزش یک و نیم میلیارد ریال برای کمک به زوج های محروم تهیه و توزیع شد، مطرح کرد: همچنین در قالب کمک های غیر نقدی تهیه ۱۷۰ دستگاه بخاری و آبگرمکن گازی، ۲۵ تن گوشت گوسفندی و پنج هزار و ۳۰۰ بسته اقلام خوراکی و همچنین تهیه مواد دندانپزشکی برای گروه های هدف که محرومین و اقشار آسیب دیده از کرونا بودند تهیه و توزیع شد.

کد خبر: ۱۳۷٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha