۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
راهبردهای تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده است
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

راهبردهای تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وجود کسری زمین برای ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن گفت: راهبردهای تامین اراضی کسری، به صورت کامل در قانون جهش تولید مسکن پیش بینی شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اسماعیل حسین زهی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در رابطه کسری زمین در برخی از استان‌ها برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، گفـت: طبق قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در صورت کسری زمین در برخی از شهرستان‌ها؛ اراضی مورد نیاز جهت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن را در محدوده شهری خریداری کرده و یا از اراضی مازاد تحت تملک سایر دستگاه‌ها استفاده کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه همچنین می‌تواند نسبت به تغییر کاربری اراضی تحت تملک وزارت جهادکشاورزی و منابع طبیعی اقدام کرده و آن را به محدوده شهری الحاق کند لذا راهبردهای تامین اراضی کسری به صورت کامل در قانون پیش بینی شده و وزارت راه و شهرسازی تنها باید نسبت به وظایف خود طبق قانون عمل کند.

وی با بیان اینکه کسری زمین در برخی از استان‌ها با وجود ثبت نام متقاضیان و واریز وجه به هیچ عنوان پذیرفته نیست، اضافه کرد: طبق گزارش برخی از مسئولان در استان‌هایی نظیر همدان و کردستان علی رغم ثبت نام متقاضیان، برای ساخت واحدهای مسکونی حمایتی، با کسری زمین مواجه هستند؛ این امر به صراحت در قانون پیش بینی شده و وزارت راه اختیارات کافی برای این موضوع را دارد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: مجموعه وزارت راه باید هرچه سریع‌تر نسبت به تامین زمین‌های مورد نیاز برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سال اقدام کرده و فرآیند ساخت واحدهای مسکونی را آغاز کند.

کد خبر: ۱۳۷٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha