۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
پایبندی صادرکنندگان گاز روسیه به آلمان به تعهدات خود

پایبندی صادرکنندگان گاز روسیه به آلمان به تعهدات خود

یکی از مدیران ارشد تامین گاز آلمان گفت: تا این لحظه تمامی صادرکنندگان گاز روسیه به آلمان به طور کامل به تعهداتشان پایبند بوده اند.

به گزارش بازار، یکی از مدیران ارشد تامین گاز آلمان گفت: شخصا می‌دانم که این اوضاع و تحولات آن، اساسا به گونه‌ای است که معتقدم همه ما را به شدت نگران و تحولات ناقض حقوق بین الملل که شاهدش هستیم، ما را به خود مشغول کرده است.

وی افزود: براساس ارزیابی ما تامین گاز، در حال حاضر، وضعیت باثباتی دارد و ما می بینیم که همه تحویل دهندگان گاز به آلمان، شامل صادرکنندگان روس به طور کامل به تعهدات خود پایبندند و هم اکنون تحویل گاز انجام می‌شود و مبتنی بر تجربه پنجاه سال گذشته ما، تحویل گاز حتی در دوران جنگ سرد نیز ادامه داشته است.

در هر صورت حتما باید به فکر آینده (تامین گاز) نیز باشیم. آلمان، نیازمند گاز است. علت آن است که استخراج گاز داخلی با کاهش روبرو شده است. ما به نیروگاه‌های گازی بیشتری نیاز داریم؛ ضمن آنکه سایر بخش‌های صنعتی (آلمان) نیز به گاز بیشتر نیاز دارند تا به این وسیله بتوانند به اهداف حفاظت از آب و هوا برسند. ما باید بتوانیم به این سئوال پاسخ دهیم که گاز مورد نیاز آینده ما باید از چه محلی تامین شود؟

تاکنون که خط لوله (گاز مایع) «نورداستریم دو»، نقشی محوری در (پاسخ به این سئوال) بازی می‌کرد. برآوردهای ما نشان می‌دهد که به مراتب بیش از آنچه که الان نیاز داریم به گاز مایل «ال ان جی» نیاز خواهیم داشت. نیاز داریم که مسیرهای خطوط لوله گاز را افزایش دهیم تا بتوانیم این خلاء تامین ثابت و پایدار گاز در اروپا را پر کنیم.

نباید فراموش کنیم که هلند یکی از تولیدکنندگان بسیار بزرگ گاز اروپاست. استخراج داخلی و همین طور استخراج گاز در سایر کشورها به سرعت کاهش یافته است و بار دیگر، واردات گاز، از نو سازماندهی شد. چون در این صورت ما نخواهیم توانست به اهداف حفاظت از آب و هوا دست پیدا کنیم. این را هم باید در نظر داشته باشیم که انرژی‌های تجدیدپذیر نیز نمی‌توانند به سرعت (جای انرژی گاز) را بگیرند.

البته توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، مهم است و به اهداف بلندپروازانه در خصوص حفاظت از آب و هوا به تنهایی نمی‌توان دست یافت. باید برای سوخت زغال به دنبال جایگزین باشیم و آن، ساخت نیروگاه‌های گازی است. این شرایط جدید (در اوکراین) به طور حتم برای مصرف کنندگان به معنای ورود به مرحله و فاز ناامنی و بی ثباتی است.

یک سال و نیم است که تغییرات گسترده‌ای را در بازارهای جهانی گاز شاهد بوده ایم که به افزایش قیمت جهانی گاز انجامیده است. انتظار داریم سطح (و میزان قیمت)، قدری آرام باشد، اما برای مصرف کنندگان که می‌توانند با تاخیر معین و مشخصی (در زمینه تحویل گاز) روبرو شوند، قطعا قیمت، بالا خواهد رفت. از هر دو شهروند آلمانی، یکی، گاز می‌سوزاند و مصرف می‌کند.

اساسا انرژی گرمایشی (گاز) برای آلمان‌ها همیشه انرژی منتخبی بوده است. چون ظرف ده سال گذشته، ما هیچگونه افزایش قیمتی را در رقابت‌ها (ی بازار) تجربه نکرده ایم و به همین علت است که گاز، یک منبع انرژی بسیار مناسب است و در مقایسه نفت، دی اکسید کربن کمتری منتشر می‌کند. با این حال توصیفات می‌توان گفت که حتی این روزها نیز انتخاب گاز، انتخاب بدی نیست و تنها مساله‌ای که در این میان باقی می‌ماند، استفاده از وسایل گرمایشی پیشرفته است. چون این کار موجب شود بین بیست تا سی درصد بتوانیم به لحاظ استفاده از گاز، صرفه جویی کنیم.

چین، بازار بسیار بزرگی برای رشد استفاده از گاز وارداتی محسوب می‌شود. اما آنچه به مساله تقاضای انرژی (گاز) از سوی چین به عنوان رقیب اتحادیه اروپا مربوط می‌شود و بخشی از سیاست تامین انرژی اروپا را شامل می‌شود آن است که ما چطور می‌توانیم در بازار جهانی گاز، یک موقعیت جذاب واردات گاز در برابر چین برای بازار گاز جهانی به حساب آییم، آنهم در شرایطی که از رشد سریعی در سراسر جهان برخوردار است.

کد خبر: ۱۳۷٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha