۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
نحوه توزیع یارانه پنهان، عادلانه نیست
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

نحوه توزیع یارانه پنهان، عادلانه نیست

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نحوه توزیع یارانه پنهان، عادلانه نیست، گفت: آن‌هایی که بیشتر مصرف می‌کنند از یارانه‌های پنهان و منابع عمومی، بیشتر استفاده می‌کنند.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره دستورات رئیس جمهور در زمینه رفع فقر مطلق و اقداماتی که می‌توان در این زمینه در کوتاه مدت انجام داد، افزود: جمهوری اسلامی ایران امکانات بسیار وسیعی دارد، اما در توزیع این امکانات باید برنامه ریزی دقیق تری انجام شود که بر اساس نگاه عدالت محورانه بتوانیم این امکانات را توزیع کنیم.

او ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۳۹۷، بیش از ۸۴۰ هزار میلیارد تومان از امکانات کشور به عنوان یارانه پنهان، ناعادلانه توزیع می‌شد و در سال بعد هم ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به این گزارش و به این عدد، اضافه کرد.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه در این سال ها، این رقم حداقل ۲ برابر شده است، افزود: این ظرفیت‌ها در کشور وجود دارد که می‌توانیم استفاده کنیم، اما اکنون نحوه توزیع آن عادلانه نیست یعنی آن‌هایی که بیشتر مصرف کننده هستند از یارانه‌های پنهان و منابع عمومی، بیشتر استفاده می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلش شورای اسلامی گفت: سازمان برنامه در همان گزارش اعلام کرده بود که برخی از افراد کشور ۲۸ برابر برخی افراد دیگر کشور از این امکانات، استفاده می‌کنند و این یعنی ناعدالتی.

حاجی دلیگانی با تشکر از دستورات رئیس جمهور در زمینه برنامه ریزی‌ها برای رفع فقر افزود: در مواردی هم که نیاز است مجلس شورای اسلامی پشتیبان این حرکت باشد اعلام کند؛ قطعاً نمایندگان مجلس از این موضوع استقبال می‌کنند تا بتوانیم با فقر مبارزه کنیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یاری محرومان و فقرا بشتابیم.

کد خبر: ۱۳۷٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha