۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
افزایش تولید داخلی با بومی‌سازی تکنولوژی‌های جهانی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

افزایش تولید داخلی با بومی‌سازی تکنولوژی‌های جهانی

اهواز- عظیمی، عضو هیئت مدیره شرکت توسعه گستر کویر (تولیدکننده کود کشاورزی سولفات پتاسیم) تکیه بر خودباوری و بومی‌سازی تکنولوژی‌های جهانی را سبب افزایش تولیدات داخلی کشاورزی عنوان کرد.

سیدعلی عظیمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با برنامه ریزی‌هایی که داشتیم یک کارخانه سولوپتاس کود معدنی را راه‌اندازی کردیم.

وی با اشاره به ضرورت حرکت بر روی صنایع دانش بنیان افزود: پس از پنج سال تحقیقات و کار دانش بنیان به روش جدید خود سولوپتاس یا سولفات پتاسیم را در شهرستان ابرکوه یزد راه‌اندازی کردیم.

عضو هیئت مدیره شرکت توسعه گستر کویر در پاسخ به سئوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه این کارخانه چه میزان در تامین مواد خام کشاورزی داخلی تاثیر داشته است، توضیح داد: از طریق راه‌اندازی کارخانه، دغدغه کشاورزان کاهش و محصول وارداتی را در داخل تولید کند.

عظیمی توضیح داد: در حال حاضر جزو سولوپتاس یا سولفات پتاسیم جزو نهاده‌های کشاورزی است که دولت هزینه‌های بسیاری را برای آن انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال راهی باشیم که صادرات افزایش یابد و وارد را کاهش دهیم، ابراز امیدواری کرد: تکیه برخودباوری و بومی سازی تکنولوژی‌های جهانی سبب افزایش تولیدات داخلی کشاورزی می‌شود.

کد خبر: ۱۳۷٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آذر گنجی IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      4 2
      باسلام بسیار موجب امیدواری است محصولی که از خارج وارد میشده اکنون نه تنها در داخل تولید میشود بلکه طیق آنالیز کیفیتی برابر با کالایی وارداتی حتی سازگارتر با آب وهوای ایران دارد???