۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
 هندوستان به تعهد خود در قبال بندر چابهار پایبند است

هندوستان به تعهد خود در قبال بندر چابهار پایبند است

چابهار - رئیس هیأت مدیره بندر بمبئی و مدیرعامل شرکت (IPGL) هندوستان در سفر به چابهار گفت: در این سفر می‌خواهم این پیام را برسانم که نسبت به تعهدی که در قبال بندر چابهار دادیم پایبندیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد چابهار، راجیو جلوتا در دیدار با مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: همکاری طولانی مدت و پایدار با منطقه آزاد چابهار مد نظر است و می‌توانیم با تعامل بیشتر برای تحقق اقتصاد پویا تلاش کنیم.

رئیس هیأت مدیره بندر بمبئی و مدیرعامل شرکت IPGL هندوستان ادامه داد: به دلیل شرایط پیش آمده در بحث تولید و مدیریت IPGL، بنادر ما تاکنون نتوانستند توجه زیادی به فعالیت چابهار داشته باشند اما دولت مرکزی هند به چابهار به عنوان یکی از بنادر عمده ترانزیت و کارگاه به منظور تبادل کالا با ایران، CIS و کشورهای قفقاز نگاه می‌کند.

وی افزود: با تغییرات مدیریتی که در حوزه IPGL صورت گرفته، دولت مرکزی هند ما را به چابهار اعزام کرد تا گزارشی از وضعیت موجود و واقعیت‌های امروز این منطقه ارائه کنیم. جلسات خوبی در تهران داشتیم و امیدواریم تاثیرات این جلسات طی یک ماه آینده مشخص شود.

راجیو جلوتا از سازمان منطقه آزاد چابهار بابت الحاق بندر شهید بهشتی به منطقه آزاد قدردانی کرد و گفت: معتقدم چنین جلساتی به تجارت و اقتصاد هر دو کشور در سال‌های آتی کمک می‌کند. برنامه داریم به طور مشترک دست به دست هم دهیم و بتوانیم با هم کار کنیم و اقتصاد پویایی داشته داشیم تا در زمینه بازاریابی در سال‌های آینده کارهای درستی انجام دهیم.

رئیس هیأت مدیره بندر بمبئی گفت: اگر پیشنهاداتی از طرف منطقه آزاد ارائه شود استقبال خواهیم کرد و در واقع من می‌خواهم این پیام را برسانم که نسبت به تعهدی که در قبال بندر چابهار دادیم پایبندیم و این تعهد را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: با توجه به صحبت‌هایی که امروز داشتیم، مسائل پیگیری و تاییدیه دولت گرفته می‌شود؛ برنامه داریم گروه‌های سرمایه‌گذاری و گروه‌های کاری مشترکی با هم تشکیل دهیم، که هم در زمینه تجهیز بندر، بازاریابی و بهبود شرایط کاری و ترانزیت کالا از طریق این بندر، تیم‌های مشترک بیایند و مشکلات و چالش‌ها را حل کنند تا قدم‌های مثبتی انجام شود.

رئیس هیأت مدیره بندر بمبئی افزود: از آنجا که منطقه آزاد چابهار جایگاه ویژه‌ای دارد و تیم کاری این مجموعه در زمینه فعالیت‌های اجرایی و زیرساخت‌ها فعال هستند، هرگونه ایده و پشتیبانی از طرف منطقه آزاد چابهار کارگشا و در بازاریابی این بندر مفید و موثر خواهد شد.

توسعه زیرساخت در حوزه دریا اولویت اصلی منطقه آزاد چابهار است
مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار نیز با بیان اینکه چابهار سرزمین سرمایه‌گذاری و تولید و تجارت به شمار می‌رود، گفت: توسعه زیرساخت در حوزه دریا اولویت اصلی در کنار سایر زیرساخت‌های منطقه آزاد چابهار است.

نصرالله ابراهیمی اظهار داشت: رویکرد منطقه آزاد چابهار بر محوریت تولید، صادرات و خدمت در همه زمینه‌ها برای فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است. اصلی‌ترین برنامه‌های ما تکمیل زیر ساخت‌های ارتباطی و با اهمیت‌ترین آن تجهیز و احداث زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه دریا است. حوزه دریا، بنادر و کشتیرانی به واسطه ارتباط با آب‌های آزاد با دو کشور بزرگ چین و هند و کشورهای همسایه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: از ورود شرکت‌های هندی در تکمیل زیرساخت حوزه کشتیرانی و دریا استقبال می‌کنیم برای اینکه بتوانیم ظرفیت تبادل و ارتباط در صادرات و ترانزیت را افزایش دهیم. هرگونه تفاهم‌نامه و یاداشت تفاهمی که بین بخش خصوصی منطقه چابهار در چارچوب سیاست‌های جمهوری اسلامی از طریق IPGL برقرار شود ما آمادگی کامل داریم که حمایت کنیم تا به نتیجه برسد و متقابلا انتظار انجام تعهدات از سوی طرف خارجی را داریم.

مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: ما مشوق های خوبی برای استقرار سرمایه گذاران خارجی در منطقه آزاد چابهار داریم که ازجمله آن‌ها می‌توان به 20 سال معافیت در حوزه مالیات و امور گمرکی و تسهیل‌گری در حوزه روابط تجاری اشاره کرد. پیگیر خواهیم بود تا بخش خصوصی دو کشور برنامه‌های خوب و سرمایه‌گذاری‌های مناسبی را در حوزه تجارت و بازاریابی عملیاتی کنند.

کد خبر: ۱۳۷٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha