۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
مذاکرات مدیران کشتیرانی با هیاتی از هند درباره توسعه کریدور شمال- جنوب
در راستای توسعه فعالیت بندر چابهار انجام شد؛

مذاکرات مدیران کشتیرانی با هیاتی از هند درباره توسعه کریدور شمال- جنوب

در دیدار هیات هندی با جمعی از مدیران گروه کشتیرانی اسلامی ایران، چگونگی روند همکاری‌ها در راستای رسیدن به اهداف مشترک راهبردی درخصوص توسعه کریدور ترانزیتی شمال- جنوب مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در دیدار هیات هندی با جمعی از مدیران گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که نمایندگان وزارت امور خارجه و سازمان بنادر و دریانوردی نیز حضور داشتند چگونگی روند همکاری‌ها در راستای نیل به اهداف مشترک راهبردی در خصوص توسعه کریدور ترانزیتی شمال- جنوب با توجه به قابلیت‌های موجود در بندر چابهار، مشارکت در سرمایه‌گذاری بین کشتیرانی و طرف هندی در زمینه اسکراپ یارد و ساخت کانتینر و همچنین سایر امکانات و ظرفیت‌های طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار طرفین ابراز امیدواری کردند که با توجه به وجود منافع مشترک در گسترش روابط و همکاری‌های فی مابین، اهتمام ویژه بر رفع مشکلات موجود و سرعت بخشیدن به اهداف از پیش برنامه‌ریزی شده داشته باشند.

همچنین رفع موانع موجود در برخی از بنادر کشور هند که امور ترمینال داری آن توسط بخش خصوصی انجام می شود، مورد تاکید ویژه قرار گرفت.

در این دیدار «امید گلزاری»، معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام آمادگی این شرکت در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در توسعه سواحل مکران و به‌ویژه بندر چابهار، با اشاره به اقدامات راهبردی که توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکنون و به‌ویژه در سه ماه اخیر در بندر چابهار انجام شده، اظهار داشت: به‌طور قطع با اهتمام و اراده طرفین و با ظرفیت‌سازی مناسب و فعال کردن کریدور شمال- جنوب، می‌توان ساختار و ماهیت حمل و نقل را دگرگون کرد، به گونه ای که همگان شاهد دستاورد چشمگیر این اقدام با مسیری ایمن، هزینه‌ای پایین و زمان اندک باشند.

لازم به توضیح است که شرکت IPGL هند، اپراتور و بهره بردار خارجی بندر چابهار است و این بندر با توجه به موقعیت استراتژیکی که در مبادلات تجاری ایران دارد، در شرایط کنونی می‌تواند بیش از هر زمان دیگری در اقتصاد کشور نقش آفرینی کند.

همچنین این بندر به واسطه برخورداری از عمق مناسب، می‌تواند با کمترین هزینه و با تجهیزات لازم، پذیرای انواع شناورها به‌خصوص شناورهای اقیانوس پیما و کانتینربر باشد و به دلیل اهمیت سوق الجیشی، این بندر می‌تواند وابستگی ایران به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را کاهش دهد.

کد خبر: ۱۳۷٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عبدالله IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      ... به جا این کارا حق و حقوق دریانوردارو بدید