۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
تشدید افت بیت کوین با تداوم جنگ روسیه و اوکراین| پادشاه رمز ارزها ۳۸ هزار دلاری شد
«بازار» از آینده بازارهای سرمایه گذاری گزارش می دهد

تشدید افت بیت کوین با تداوم جنگ روسیه و اوکراین| پادشاه رمز ارزها ۳۸ هزار دلاری شد

قیمت بیت کوین بدنبال حمله روسیه به اوکراین درحالی نزولی شده است که طبق پیش بینی کارشناسان در صورت تداوم این جنگ افت روز افزون آن و ایجاد نوسان در همه بازارهای سرمایه گذاری دور از انتظار نیست.

بازار؛ گروه بانک و بیمه:‌ هرچند بیت کوین و سایر رمز ارزها مدتی است در سراشیبی قیمت قرار گرفته است اما حمله روسیه به اوکراین باعث شد تا روند کاهشی قیمت ها در این بازار تشدید شود، جنگی که عواقب آن بی تردید بر بازارهای سرمایه گذاری دنیا تاثیر مستقیم گذاشته و معلوم نیست تبعات آن با توجه به تغییرات قیمتی که این روزها در بازارهای مهم سرمایه گذاری جهان به چشم می خورد چگونه شود.

با افت قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها خیلی از سرمایه گذاران مجبور به خروج سرمایه های خود از این بازار و تبدیل آن به کالاهای ارزشمند سرمایه ای نظیر طلا و...کرده اند، چرا که به خوبی می دانند در چنین شرایطی معلوم نیست عواقب سرمایه گذاری ها در بازار مجازی ارز های دیجیتال به کجا ختم شود

ترس از ریزش قیمت ها و تبدیل سرمایه به کالاهای ارزشمند
البته با افت قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها خیلی از سرمایه گذاران مجبور به خروج سرمایه های خود از این بازار و تبدیل آن به کالاهای ارزشمند سرمایه ای نظیر طلا و...کرده اند، چرا که به خوبی می دانند در چنین شرایطی معلوم نیست عواقب سرمایه گذاری ها در بازار مجازی ارز های دیجیتال به کجا ختم شود.
بازاری که سرمایه گذاران مدت هاست چشم انتظار ایجاد تحول، رشد قیمت و رونق آن پس از افت قیمت بیت کوین بوده اما گویا چنین بازاری علاوه بر تاثیر گذاری فعالیت نهنگ های سرمایه گذاری، تصمیم گیری و سیاست گذاری های گردانندگان آن برای کسب سودآوری، همچنین متاثر از برخی مسائل سیاسی، بین المللی و حوادث غیر مترقبه دچار تغییر و تحول می شود.
همانطور که مشخص است، حمله نظامی روسیه به اوکراین و هواخواهی آمریکا و اروپا از این کشور احتمال مداخله و ایجاد تنش برخی کشورها با روسیه را به دنبال دارد. از طرفی سخنان دیروز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر وضع تحریم های سخت برای روسیه نیز بی تردید تاثیر خود را در بازارهای بین المللی به جای خواهد گذاشت که البته تغییر و افت قیمت ها در بازار مجازی ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثتی نیست.

حمله روسیه به اوکراین و احتمال گسترده شدن این جنگ باعث ایجاد نوسان قیمت ها در بازارهای سرمایه گذاری دنیا شده و خواهد شد، طوری که هم اکنون قیمت هر بشکه نفت با سرعتی بالا به بیش از ۱۰۵ دلار در بازارهای جهانی شده از طرفی نیز سایر بارازهای چون بازار سرمایه وطلا را تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین طبیعی است که ا تغییراتی نیز در قیمت بیت کوین ایجاد کند

ایجاد نوسان در بازارهای بین المللی در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین
امیر عبادی، کارشناس رمز ارز و اقتصاد فضای مجازی در گفتگو با «بازار» درباره علت افت قیمت بیت کوین در بازار مجازی طی روزهای اخیر گفت: همانطور که می بینید حمله روسیه به اوکراین و احتمال گسترده شدن این جنگ در صورت مداخله کشورهای دیگر باعث ایجاد نوسان قیمت ها در بازارهای سرمایه گذاری دنیا شده و خواهد شد، طوری که هم اکنون قیمت هر بشکه نفت با سرعتی بالا به بیش از ۱۰۵ دلار در بازارهای جهانی شده از طرفی نیز سایر بارازهای چون بازار سرمایه و طلا را تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین طبیعی است که این موضوع تغییراتی را نیز در قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها ایجاد کند.
وی با بیان اینکه با حمله روسیه به اوکراین روز گذشته قیمت بیت کوین به ۳۶ هزار دلار رسید گفت: البته هم اکنون قیمت این رمز ارز تا حدودی تغییر کرده است اما تردیدی نیست که با ادامه جنگ، ارزش بیت کوین همچنان بر مدار نزول قرار گیرد.
این کارشناس رمز ارز تصریح کرد؛ بنده اخیرا در گزارش پیش بینی کاهش نرخ بیت کوین در صورت وقوع جنگ بین دو کشور روسیه و اکراین را کرده بودم حال با توجه به احتمال ریشه دارشدن جنگ بین این دو کشور و تداوم حملات و... می توان گفت که بازارهای جهانی دچار رکود و یا افت و خیز قیمت شوند.

تاثیرگذاری چنین جنگی بی تردید اقتصاد کل دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور مثال افت بازارهای سرمایه بخصوص سقوط ۳۲ درصدی شاخص بورس روسیه، افزایش قیمت نفت و گاز در بازارهای بین المللی و افت بازارهای مجازی نظیر بیت کوین و سایر ارزها دیجیتال بیانگر ایجاد تنشی است که هم اکنون در کشورهای اروپایی، روسیه و حتی آمریکا و ... دیده می شود

جنگ انرژی که اقتصاد بین المللی را تحت تاثیر قرار می دهد
همایون دارابی، کارشناس بازار نیز در گفتگو با «بازار» درباره تبعات اقتصادی بازارهای سرمایه گذاری دنیا به دنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین گفت: همانطور که شاهدیم تاثیرگذاری چنین جنگی بی تردید اقتصاد کل دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور مثال افت بازارهای سرمایه بخصوص سقوط ۳۲ درصدی شاخص بورس روسیه، افزایش قیمت نفت و گاز در بازارهای بین المللی و افت بازارهای مجازی نظیر بیت کوین و سایر ارزها دیجیتال بیانگر ایجاد تنشی است که هم اکنون در کشورهای اروپایی، روسیه و حتی آمریکا و ... دیده می شود.
وی مسئله اصلی بروز چنین درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین که به نوعی می توان گفت کشورهای اروپایی نیز با آن درگیر شده اند را جنگ منابع انرژی، در پی مناقشات برای صدور نفت و گاز روسیه از مسیر کشور اوکراین به اروپا عنوان کرد و اظهار داشت: تغییر سیاست ها برای چگونگی صدور منابع انرژی از طریق اوکراین به اروپا موجب شده است تا چنین اتفاق نظامی رخ دهد و تبعات اقتصادی زیادی را هم برای خود روسیه و هم برای کشورهای اروپا و ... ایجاد کند.
داربی اضافه کرد: قطع سوئیفت بانکی روسیه، وضع تحریم های سنگین، مصادره اموال این کشور تبعاتی است که این جنگ بر روسیه تحمیل می کند از طرفی چون روسها نقش مهمی غیر از نفت و گاز در بخش های انرژی، فولاد و فلزات سنگین به کشورهای اروپایی و ... دارد، بنابراین این جنگ در دراز مدت اقتصاد دنیا را به چالش می کشد.

این کارشناس اقتصادی در ادامه با بیان اینکه مسئله تامین انرژی برای کشورهای اروپایی بسیار مهم است گفت: با حذف روسیه از بلوک کشورهای قدرتمند در تامین انرژی اروپا باید منتظر بود که چه اتفاقاتی در این زمینه رخ می دهد این موضوع مهم که اکنون باعث تغییر قیمت ها در بازارهای نفت، طلا و حتی رمز ارزها شده است سرمایه گذاران را دچار مشکل کرده است.
وی به افت قیمت بیت کوین و تغییر قیمت ها در سایر رمز ارزها در بازار مجازی طی روزها اخیر اشاره کرد و اظهارداشت: البته قیمت بیت کوین مدتی است که شرایط مناسبی ندارد و قیمت آن به دلیل تغییر سیاست های در بهره آمریکا و کشورهای دارای اقتصاد قوی دچار افت شده بود چرا که افزایش نرخ بهره آمریکا نرخ ها را در این بازار مجازی نزولی کرده بود اکنون نیز علاوه بر این موضوع وقوع جنگ روسیه و اوکراین و تبعات اقتصاد بین المللی حاصل از این تنش جهانی بر قیمت بیت کوین تاثیر گذار شده است.
بنا به این گزارش، رشد قیمت نفت به بیش از ۱۰۵ دلار در هر بشکه و افزایش قیمت گاز به بیش از ۶۰ درصد، همچنین سقوط برخی بازارها چون بورس و بیت کوین موجب شده است تا اقتصاد جهانی و بازارهای سرمایه گذاری با چالش مواجه شوند. چالشی که هم اکنون ارزش بیت کوین را کاهشی و به قیمت ۳۸ هزار دلار رسانده است و معلوم نیست نرخ آن در روزهای آتی چگونه رقم خورد.

کد خبر: ۱۳۷٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha