الکترونیکی شدن صدور مجوزها مهمترین گام در توسعه کسب و کار
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد

الکترونیکی شدن صدور مجوزها مهمترین گام در توسعه کسب و کار

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر مجوزها به صورت یکپارچه و برخط صادر شود، مهم ترین گام در توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال خواهد بود.

به گزارش بازار، ناصر ریاحی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا به اندازه کشور ما مجوز وجود ندارد افزود: در دنیا کسی که اهلیت و مشخصات لازم را داراست کسب و کار ایجاد می‌کند و ممیزی‌ها حین کار انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی خودم خواستم فعالیت صنعتی را در یکی از استان‌ها انجام دهم فرآیند گرفتن مجوز نهایی دو سال به درازا کشید، زیرا بیش از ۱۰ مجوز نیاز، و بعضی از مجوزها مقدم بر مجوزهای دیگر بود؛ وقتی مجوزی را می‌گرفتیم تا برای دریافت مجوز بعدی بازدید زمین و دیگر اقدامات صورت گیرد مجوز قبلی ابطال می‌شد.

ریاحی با اشاره به اینکه این شیوه صدور مجوزها مخل تولید است، گفت: باید با مسئولیت کارآفرین، کسب و کار ایجاد شود سپس ممیزی‌ها صورت گیرد که آیا بر اساس مقررات بوده و یا خیر؟ در این صورت می‌توانیم مطمئن باشیم کارآفرین دقت بیشتری صرف می‌کند، زیرا اگر نتواند از ممیزی‌ها نمره قبولی کسب کند سرمایه گذاری وی دچار زیان می‌شود بنابراین سرمایه گذار برای جلب نظر ممیزی از کارشناسان و مشاوران خبره برای ایجاد کسب و کار استفاده می‌کند.

کد خبر: ۱۳۷٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha