۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
اظهار نظر های مسئولان در بازار میوه تنش زا است
در گفت و گو با بازار مظرح شد؛

اظهار نظر های مسئولان در بازار میوه تنش زا است

مشهد- برجی رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد گفت: خرید دولت به‌منظور تأمین میوه شب عید آن‌هم باقیمتی بیش از قیمت بازار موجب تنش در بازار میوه شد.

حیدر ساکن برجی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: پرتقال باکیفیت تا پیش‌ازاین در میدان‌های میوه و تره بار به قیمت هر کیلو ۸ هزار تومان خرید و فروش می شد اما با انتشار خبر میوه شب عید و خرید های دولتی با قیمت ۱۳ هزار تومان در بازار بلافاصله قیمت پرتقال دچار تنش شد و رو به گرانی گذاشت.

وی افزود:در حالی که پرتقال با کیفیت حدود قیمتی ۸ تا ۱۰ هزار تومان تا قبل از اعلام رسمی خرید و فروش می شد اما بعد از اعلام قیمت سیب و پرتقال و مشخص کردن قیمت ها ، بیش از ۵۰ درصد در میادین افزایش قیمت سیب و پرتقال را تجربه کردیم.

وی سیاست های غلط در این راستا را موجب ضرر مردم و کسبه دانست و گفت: متاسفانه سیاست تنظیم بازار به این شیوه نه تنها به تنظیم بازار کمکی نکرده است بلکه حتی موجب التهاب در بازار نیز شده است.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد با اشاره به اینکه تصمیمات و سخنان مسئولان بر روی بازار تاثیر مستقیم دارد به بازار گفت: به طور مثال صحبت‌های وزیر جهادکشاورزی مبنی بر عرضه بیشتر سیب‌زمینی و واردات ۱۰۰ هزار تن سیب‌زمینی منجر شد تا کشاورزان عرضه سیب‌زمینی را با سرعت بیشتری انجام دهند لذا شاهد کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت ها در سطح میادین میوه و تره بار بودیم.

وی با بیان اینکه این اتفاق به کاهش قیمت سیب زمینی کمک زیادی کرد ادامه داد: هنگامی که دوباره مطرح شد واردات ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی لغو شده است لذا دوباره شاهد بازگشت قیمت ها در بازار بودیم و از عرضه و توزیع سیب زمینی در بازار کاسته شد.

برجی با اشاره به اینکه ذخایر خوبی از میوه مانند سیب و پرتقال و یا سیب زمینی در کشور داریم بیان کرد: با این حال محصولاتی مانند سیب زمینی به صورت قطره چکانی وارد بازار می شود و هنوز دولت نتوانسته تقاضا در این بازار را تنظیم کند.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد با بیان اینکه مشکلات اقتصادی تاثیر به سزایی در کاهش تقاضا برای خرید میوه در بین مردم داشته است بیان کرد: این موضوع خود در تعدیل قیمت ها و کاهش دامنه سود میوه فروشان تاثیر گذار بوده است.

کد خبر: ۱۳۷٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      0 0
      زهی خیال باطل وقتی سیصد هزار تن سیب زمینی کاشته بشه اونوقت شما میفهمی کم بود و گرانی یعنی چی