۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
لزوم همکاری بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد

لزوم همکاری بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، بر لزوم تعامل بیشتر بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد در نشست هم‌اندیشی با همکاران معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره اینکه این وزارتخانه وظیفه تأمین امنیت غذایی مردم را بر عهده دارد، گفت: در حال حاضر زنجیره کامل از تولید تا سفره در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و فعالیت ما در چند ماه اخیر در تنظیم بازار موفق‌تر از گذشته بوده است.

به گفته وی، در آینده در کالاهای اساسی و سفره مردم که دغدغه رئیس‌جمهور است موفق‌تر از گذشته عمل می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این ‌که هدف اصلی جهاد کشاورزی در اعتلای زیربخش‌های زراعت، امور دام، باغبانی و ... است، افزود: ما باید در راستای هدف با قدرت حرکت کنیم و یکی از پشتوانه‌های اصلی برای رسیدن به اهداف وزارت جهاد کشاورزی، توجه به منابع انسانی و معاونت توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه است.

به گفته وی، معاونت توسعه مدیریت و منابع، در رساندن امکانات برای نیل به هدف نقش ضروری دارد و کوچک‌ترین خللی در این بخش زمین خوردن هدف‌هایمان را در پی دارد.

ساداتی‌نژاد بر توجه به نیروی انسانی تأکید و تصریح کرد: باید کمک‌ کننده در حوزه رفاهی باشیم تا نیروی انسانی فعال در مجموعه‌ رضایت سازمانی داشته باشد.

مقام عالی وزارت بر اهمیت تشکیل ستاد رفاهی در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: این حرکت ارزشمند بوده که باید با قدرت دنبال شود و خروجی آن واجد ارزش است.

به گفته وی، در بحث مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی نیز با سرعت پیش می‌رویم و برای رفع موانع تلاش می‌کنیم.

ساداتی‌نژاد با اشاره به این‌که کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزان از ظرفیت بانک کشاورزی برای دریافت تسهیلات بهره‌مند نیستند، گفت: در این زمینه نوع تعامل بانک با وزارت جهاد کشاورزی از ستاد تا حوزه اجرایی باید پررنگ‌تر شود.

وی با اشاره به دغدغه‌ی خود در حوزه جذب نیروی انسانی در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ممنوعیت جذب نیروی انسانی در دولت خطای استراتژیک بوده که افت کارآمدی و درنهایت کاهش آن را در پی داشته است.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود عدم وجود اطلاعات و داده‌ها را یکی از ضعف‌های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: این مهم ما را با چالش در تأمین امنیت غذایی مواجه می‌کند و یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در این زمینه راه‌اندازی رصدخانه کشاورزی ایران است.

به گفته وی، رصدخانه کشاورزی ایران سبب می‌شود تا بتوانیم با در اختیار داشتن اطلاعات، ‌ امنیت غذایی کشور را برنامه‌ریزی کنیم.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: اینکه بتوانیم غذای سالم و بدون دغدغه و با آرامش برای مردم تأمین کنیم، برای ما مایه افتخار است.

کد خبر: ۱۳۷٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha