۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
سبزوار پنجه در پنجه سیل/راه‌های روستایی مسدود شد

سبزوار پنجه در پنجه سیل/راه‌های روستایی مسدود شد

سبزوار- بارش‌های متوالی در استان خراسان رضوی که از ابتدای فروردین در مناطق مختلف این استان ادامه دارد و با شدت بیشتری طی روزهای گذشته خودنمایی می‌کند تاکنون خسارات بسیاری را به راه‌های روستایی، جاده‌های اصلی و به‌ویژه اراضی کشاورزی در نقاط مختلف وارد کرده است.

خبرگزاری بازار، در پی بارش‌های هفته گذشته بسیاری از شهرهای خراسان رضوی درگیر سیلاب شدند تا آنجا که راه ارتباطی هفت روستا در شهرستان‌های سرخس و تربت‌جام در شمال و شرق این استان همچون راه روستایی شوریجه سفلی، کلاته صاحب داد، پس کمر و جاده مرزی کال سرخ  مسدود شد.

بارش باران و سیل ناشی از آن طی هفته گذشته به جاده‌ها، مزارع و منازل مسکونی ۱۰ روستای بخش کاخک در شهرستان گناباد ازجمله پچک، کلاته نو، مغاث و تک زو خسارت زد.

جاری شدن سیل در شهرستان طرقبه و شاندیز نیز با تخریب تعدادی دیوار در حاشیه رودخانه «تجر» موجب تخریب جاده این روستا و هم‌چنین آب‌گرفتگی برخی از خانه‌های روستائیان شد.

طغیان رودخانه در شهرستان طرقبه شاندیز پس از تخریب دیواره حفاظتی رودخانه به مسیرهای ارتباطی باغات روستای «مایان وسطی» نیز خسارت زد و بخش‌هایی از جاده ارتباطی روستای کردینه را تخریب کرد.

در شهرستان گناباد نیز هفته گذشته بنا بر اعلام  مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان سیل درمجموع ۱۳۴ میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی و جاده‌های شهرستان گناباد خسارت وارد کرد.

انسداد راه‌های ارتباطی سبزوار

گفتنی است شامگاه شنبه بیست و سوم فروردین ماه نیز بارش‌های سیل‌آسا محور اصلی سبزوار - شاهرود به دلیل آب‌گرفتگی مسدود شد که با تلاش راهداران این محور صبح امروز بازگشایی شد.

بارش‌های سیل‌آسا هم‌چنین شب گذشته موجب انسداد محورهای روستایی امارت، دیزادیز و آبنمای دوقایی به سرولایت، در محدوده قوچان شد و درنهایت راه تردد خودروها و رانندگان در مسیر-قوچان به سبزوار را نیز مسدود کرد.

شامگاه گذشته هم‌چنین براثر جاری شدن سیل محورهای روستایی نقاب ـ سه‌راهی رامشین ـ سبزوار در حوزه راهداری جوین و هم‌چنین محورهای فرعی جغتای ـ برغمد در محدود حوزه استحفاظی جغتای  در شهرستان سبزوار مسدود شد.

امدادرسانی به خودروهای در راه مانده

جاری شدن سیل هم‌چنین روز شنبه راه دسترسی به روستای «بهانگر» شهرستان داورزن را مسدود کرد و لذا بسیاری از اهالی این روستا برای در امان بودن از سیل توسط نیروهای هلال‌احمر به مناطق امن انتقال داده شدند.

بنا بر اعلام جمعیت هلال‌احمر سبزوار تعداد ۱۵۰ نفر شب گذشته در جاده سبزوار - شاهرود و روستای بهانگر شهرستان داورزن در محاصره سیل قرار گرفتند که با حضور نیروهای جمعیت هلال‌احمر امدادرسانی شدند.

خسارت‌ها در حال ارزیابی است

در همین حال مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بابیان اینکه میزان خسارات وارده شده براثر بارندگی به بخش‌های کشاورزی و تأسیسات زیربنایی در استان خراسان رضوی در حال ارزیابی است به خبرنگار ما گفت:بارش‌های شب گذشته جاده اصلی سبزوار - شاهرود و همچنین راه‌های نیشابور- قوچان، کاشمر- نیشابور و بردسکن - طبس را مسدود  کرد که با تلاش مأموران راهداری جاده‌های شاهرود - سبزوار و نیشابور - قوچان بازگشایی‌شده است.

حجت علی شایان فر بابیان اینکه سیلاب و آب‌گرفتگی راه‌های ارتباطی شب گذشته موجب توقف قطار در مسیر جوین برای مدت کوتاه شد افزود: سیل شب گذشته راه‌های ارتباطی روستاهای جغتای، جوین و داورزن  را مسدود کرد و موجب قطع برق در ۱۵ روستا شد که با تلاش صورت گرفته برق اکثر این روستاها وصل شد.

کد خبر: ۱۳٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha