۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
صدور ۳۴۰۰ مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در کشور
وزیر کار خبر داد:

صدور ۳۴۰۰ مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در کشور

همدان-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بااشاره به کوتاه شدن زمان صدور مجوزها در سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزشگاه‌های آزاد از صدور سه‌ هزار و ۴۰۰ مجوز در ۱۰ ماه اخیر و افزایش ۵۰۰ درصدی مجوزها خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید همدانی در زمینی به مساحت دو هزار و ۸۰۰ مترمربع و یک هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا در شهرستان فامنین عصر چهارشنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار همدان به بهره‌برداری رسید.

این مرکز با جذب ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش ساختمان و تاسیسات و هشت میلیارد ریال در بخش تجهیزات که با حمایت بنیاد برکت تامین شده آغاز به کار کرد.

حجت الله عبدالملکی در آیین افتتاح این مرکز آموزش فنی و حرفه ای با تاکید بر اینکه جوانان باید مهارت آموزی را فرصت بدانند چراکه مهارت آموزی آنان را برای احراز شغل آماده می کند، گفت: نیروی کار ماهر به هیچ وجه بیکار نخواهند ماند و حتی اگر هم چنین وضعیتی برایش پیش آید موقتی است.

توسعه نیروی انسانی و پیشرفت کشور مستلزم توجه به منابع انسانی و توانمندسازی مهارتی جوانان است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی جوانان را برای توسعه و پیشرفت کشور آماده می کند توسعه نیروی انسانی و پیشرفت کشور را مستلزم توجه به منابع انسانی و توانمندسازی مهارتی جوانان دانست و گفت: آموزش مهارت های فنی و حرفه ای خدمتی به گروه‌های هدف است که البته باید با کیفیت، به روز و هدفمند و براساس شیوه های نوین ارائه شود.

وی عنوان کرد: در سومین سال گام دوم انقلاب اسلامی و با روی کار آمدن دولت مردمی، تسریع در حرکت ماندگار به سمت تشکیل تمدن نوین اسلامی رقم خورده است.

وی توسعه آموزش‌های مهارتی در راستای تربیت نیروی فنی متخصص و مهارت آموزی جوانان جویای کار را از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی برشمرد و با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب عنون کرد: جوانان دغدغه مند و متعهد در مسیر تحولات و نقش‌آفرینی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد تأکید مقام معظم رهبری هستند و نقش پررنگی در این زمینه دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پیشرفت‌های مهم کشور در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی و فناوری اشاره کرد و با بیان اینکه محوریت کار در گام دوم انقلاب برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی با مهارت آموزی به جوانان همراه است، اضافه کرد: برهمین اساس مدت زمان صدور مجوز آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد از هشت ماه به سه روز کاهش یافته است.

پیش از این صدور اغلب مجوزها در سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزشگاه‌های آزاد بالغ بر هشت ماه طول می‌کشید اما اکنون فرآیند صدور مجوز به صورت سامانه‌ای فقط سه روز طول می‌کشد و اگر در این سه روز کارشناس سازمان فنی و حرفه‌ای در مورد صدور مجوز نظر نداده باشد، سیستم به صورت خودکار مجوز را صادر می‌کند

وی افزود: پیش از این صدور اغلب مجوزها در سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزشگاه‌های آزاد بالغ بر هشت ماه طول می‌کشید اما اکنون فرآیند صدور مجوز به صورت سامانه‌ای فقط سه روز طول می‌کشد و اگر در این سه روز کارشناس سازمان فنی و حرفه‌ای در مورد صدور مجوز نظر نداده باشد، سیستم به صورت خودکار مجوز را صادر می‌کند.

عبدالملکی بااشاره به کوتاه شدن زمان صدور مجوزها از صدور سه‌ هزار و ۴۰۰ مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد در ۱۰ ماه اخیر و افزایش ۵۰۰ درصدی صدور مجوزها نسبت به زمان مشابه گذشته خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دولت قصد دارد از ظرفیت مشاغل کم سرمایه مهارت محور استفاده کند، افزود: توسعه حوزه مهارت محوری و مهارت آموزی سبب می شود تا مشاغل زیادی را با سرمایه کم ایجاد کنیم.

عبدالملکی با بیان اینکه مشاغل نوین رو به رشد و پیشرفت هستند ضمن اینکه براین اساس آینده کشور ما از لحاظ ایجاد اشتغال برای جوانان از جمله مشاغل خانگی و کم سرمایه مطلوب است، گفت: فعالیت های خوبی برای احیای کارخانه های نیمه تعطیل و تعطیل شروع شده است.

کد خبر: ۱۳۷٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha