۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
گردش مالی ۵۰ هزار میلیارد تومانی صنعت اسباب‌بازی در ایران | سهم حوزه داخلی اندک است
مدیرعامل بنیاد برکت مطرح کرد؛

گردش مالی ۵۰ هزار میلیارد تومانی صنعت اسباب‌بازی در ایران | سهم حوزه داخلی اندک است

اصفهان - ترکمانه؛ مدیرعامل بنیاد برکت گفت: صنعت اسباب بازی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی در کشور دارد اما از این حجم، فقط ۱۰ درصد مربوط به نمونه‌های داخلی است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد ترکمانه عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری از یک کارخانه اسباب بازی در شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اینکه افراد کارآفرین باید از تمام ظرفیت های خود در راستای توسعه کار و حرفه خود استفاده کنند، اظهار داشت: یکی از حوزه هایی که گردش مالی فراوانی در سطح کشور وجود دارد مربوط به نوشت افزار و همچنین اسباب بازی است.

وی با بیان اینکه این حوزه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی در کشور دارد، ابراز داشت: از این حجم از گردش مالی فقط ۱۰ درصد مربوط به نمونه های داخلی است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن تصریح کرد: دشمن در نظر دارد با استفاده از تهاجم فرهنگی باور و فرهنگ کودکان و نوجوانان و جوانان ایران اسلامی را تغییر دهد.

اسباب بازی و خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی
وی با اشاره به اینکه خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی در سنگرهایی مثل تولید اسباب بازی است، خاطرنشان کرد: باید اینگونه کارگاه ها و کارخانجات در سطح کشور توسعه یابد چرا که نیاز ضروری جامعه کنونی است.

ترکمانه با اشاره به اینکه لازم است تا اسباب بازی های تولید شده در داخل کشور متناسب با فرهنگ ایرانی باشد، تاکید کرد: بنیاد برکت هم از مجموعه های تولیدی که در راستای اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی حرکت کنند، حمایت می کند.

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل هم در حاشیه مراسم افتتاحیه این کارخانه با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی از سال ها پیش تاکید بر عدم وابستگی به نفت داشتند، اظهار داشت: صحبت های آن زمان ایشان مورد غفلت واقع شد ولی حال حکمت آن سخنان را درک می کنیم.

وی با بیان اینکه امروز خواسته یا ناخواسته در شرایط ظالمانه ای هستیم که از طرف دشمن بر علیه مردم ایران تحمیل شده است، ابراز داشت: دشمن تمام قد جنگ اقتصادی را بر علیه مردم ایران تحمیل کرده است و ما هم باید قدرت مقابله با دسیسه چینی های دشمن را داشته باشیم.

علی اکبر رضایی تصریح کرد: با اشاره به اینکه هر چند سختی و مشکلاتی هم در این میان بر مردم وارد می شود اما با تکیه و باور به فرامین رهبر معظم انقلاب و پیروی از آنها در موضوع اقتصاد مقاومتی می‌توان شرایط کنونی را پشت سر گذاشت.

اشتغال و توسعه اقتصادی در کنار مقابله با تهاجم فرهنگی
وی با اشاره به اینکه بخشی از ارز کشور بابت اسباب بازی از کشور خارج می شود، افزود: افتتاح و بهره برداری از این چنین کارخانجاتی علاوه بر اینکه سبب اشتغال و توسعه اقتصادی می شود در بخش مقابله با تهاجم فرهنگی هم می تواند کمک زیادی به کشور کند.

کد خبر: ۱۳۷٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha