۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
کمیسیون مشترک اقتصادی اردبیل و روسیه برگزار می شود
استاندار اردبیل:

کمیسیون مشترک اقتصادی اردبیل و روسیه برگزار می شود

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین اردبیل و روسیه را پیشنهاد کردیم تا مراودات تجاری توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید حامد عاملی ظهر چهارشنبه در جلسه توسعه صادرات استان در محل استانداری اردبیل اظهار کرد: برگزاری منظم این کمیسیون با اهداف تقویت مراودات تجاری و صادراتی زمینه بهبود ترانزیت کالا و پشتیبانی از تجار را در بهبود فعالیت ها فراهم می آورد.

وی قابلیت های استان اردبیل را در عرصه خارجی با کشورهای همسایه یادآور شد و خاطرنشان کرد: استان اردبیل با داشتن ظرفیت بی نظیر کشاورزی و صنعتی می تواند فرصت های گسترش مناسبات اقتصادی با کشور روسیه را فراهم آورد.

استاندار اردبیل گفت: ما آمادگی گسترش همکاری های تجاری، اقتصادی و کشاورزی با روسیه را داریم و باتوجه به راه اندازی شهرک گلخانه ای عظیم در استان و همچنین بهره برداری از پایاب سد خداآفرین، به راحتی میتوانیم هم در بحث صادرات محصولات کشاورزی و هم فرآوری آنها ورود پیدا کنیم.

عاملی هم مرزی این استان با آذربایجان به طول ۳۸۲ کیلومتر یادآور شد و بیان کرد: ترانزیت کالا و محصولات کشاورزی از طریق این مرز برای تعامل و ارتباط با آذربایجان و روسیه می تواند زمینه ساز تحول تجاری و تقویت مراودات مرزی باشد.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با اخذ مجوزهای قانونی در کنار اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و جمهوری آذربایجان، بارانداز ریلی را نیز در این منطقه راه اندازی کنیم تا شاهد صادرات محصولات متنوع در بخش کشاورزی باشیم.

استاندار اردبیل گفت: تنها راه نجات استان از عقب ماندگی فعلی تقویت جبهه تولید و صادرات محصولات کشاورزی در این استان است که می تواند مسیر تحولات اقتصادی را هموار کند.

کد خبر: ۱۳۷٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha