۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
افزایش تردد ناوگان حامل کالاهای صادراتی به کشورهای آسیای میانه
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی خبر داد

افزایش تردد ناوگان حامل کالاهای صادراتی به کشورهای آسیای میانه

مشهد- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی از افزایش ۱۰ درصدی تردد ناوگان حامل کالاهای صادراتی به کشورهای آسیای میانه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ابراهیم نصری افزود: در سال گذشته به‌رغم محدودیت‌های ایجادشده از تاریخ چهارم اسفندماه سال ۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا تعداد ۲۸ هزار و ۲۱۰ دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی از طریق پایانه‌های مرزی لطف‌آباد، سرخس و باجگیران که در استان خراسان رضوی  هم‌جوار با کشور ترکمنستان است تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

نصری بابیان اینکه پیگیری‌ها و رایزنی‌ها از طریق وزارت امور خارجه و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جهت رفع محدودیت‌های تردد به ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای میانه  با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در جریان است افزود: تعداد کل خروجی ناوگان عمومی در سال گذشته تعداد۷۰ هزار و ۸۴۹ دستگاه بوده که در بخش تردد ناوگان حامل کالای صادراتی به کشورهای آسیای میانه از طریق پایانه‌های مرزی لطف‌آباد، سرخس و باجگیران با رشد ۱۰ درصدی همراه بوده است و در بخش خروج ناوگان حامل کالای ترانزیتی نیز تردد ناوگان شش درصد کاهش داشته است.

وی افزود: همچنین در بخش ورود ناوگان نیز کل تردد ۷۹ هزار و ۴۵۰ دستگاه بوده است که نسبت به سال ۱۳۹۷ سه درصد رشد داشته  است. 

گفتنی است استان خراسان رضوی دارای چهار پایانه مرزی است که پایانه مرزی دوغارون هم‌جوار با افغانستان و پایانه‌های مرزی باجگیران، سرخس و لطف‌آباد نیز هم‌جوار با کشور ترکمنستان است.

کد خبر: ۱۳٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha