۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
 لزوم استفاده از کاغذهای باطله برای توسعه صنایع چوب و کاغذ
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

لزوم استفاده از کاغذهای باطله برای توسعه صنایع چوب و کاغذ

ساری- احمدی، طراح و ایده پرداز رویداد ملی شتاب در صنعت چوب و کاغذ لزوم استفاده از منابع بازیافتی و کاغذهای باطله را برای توسعه صنایع چوب و کاغذ مهم و ضروری خواند.

مریم احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تهیه طرحی درباره تاثیر گسترش الیاف بازیافتی و ویژگی مقاومتی مقوا با بیان اینکه کاغذ کالای استراتژیک بوده و نقش موثری در توسعه فرهنگی جوامع دارد و در فرایند ارتباطات نقش کلیدی ایفا می کند، افزود: فرآورده های کاغذی دارای تنوع بوده و امکان رقابت پذیری را فراهم می کند

وی افزود: مصرف منابع سلولزی غیرچوبی، ضایعات کشاورزی، واردات خیرکاغذ و بازیافت کاغذ باطله اظهار داشت: با توجه به محدودیت هایی درباره تامین منابع چوبی، کاهش بهره برداری از جنگل ها لزوم بکارگیری از منابع بازیافتی، کاهش سهم خمیر اهمیت بسزایی دارد.

وی گفت: بازیافت کاغذهای باطله با توجه به مزیت های فراوانی که دارد سبب کاهش خواص مقاومتی کاغذ می شود و این مسئله یکی از مشکلات اساسی اکثر تولیدکنندگان کاغذ در بخش بسته بندی است.

احمدی عامل اصلی مقاومت الیاف، قابلیت پیوندیابی بین الیاف را مهم دانست و گفت: یکی از پرمصرف ترین کاغذها، کاغذهای قهوه ای مصرف شده بخش بسته بندی است و از آن برای تولید کاغذهای سنگین نظیر لاینر و غیره استفاده می شود و از نظر کیفیت در سطح پایین هستند و بهره وری ماشین آلات نسبت به تولید محصول در سطح پایینی قرار دارد.

این ایده پرداز ادامه داد: با استفاده از روش های نوین تولید، بهینه سازی الیاف کهنه توسط فرآوری شیمیایی و مکانیکی برای افزایش کیفیت راهکار مناسبی برای تولید کاغذ مطلوبتر است زیرا فرآورده های کاغذ باطله در سطح ملی و بین المللی باید با کاغذهای دست اول رقابت کند.

کد خبر: ۱۳۶٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha