۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
مدیریت تسهیلات بانک ها هم برعهده مجلس است هم دولت| انتقاد از شرط سپرده گذاری برای دریافت وام خُرد
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد

مدیریت تسهیلات بانک ها هم برعهده مجلس است هم دولت| انتقاد از شرط سپرده گذاری برای دریافت وام خُرد

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: وزیر اقتصاد باید به تمام بانک‌ها ابلاغ کند که در ماه‌های پایان سال تا فرودین ماه سال آینده، اعطای تسهیلات وام خُرد را به تعویق نیندازند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، در مورد توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی که تاکید فرمودند مجلس و دولت تکلیف مالایطاق به بانک‌ها تحمیل نکنند تا نظام بانکی و مالی کشور با مشکل مواجه نشود. گفت: این یک سیاست کلان است که شامل هم مجلس و هم دولت می‌شود که بانک‌ها با مدیریت بانک مرکزی در حد ظرفیت و حفظ سیاست‌های بانکی به ارائه خدمات بپردازند تا حجم نقدینگی بالا نرود.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا در این شرایط تاکید بانک‌ها بر ضرورت سپرده گذاری‌ به عنوان شرط دریافت تسهیلات وام خُرد قانونی است؟ ادامه داد: تعیین این شرط مربوط به روابط داخلی بانک‌ها است که خود ایجاد کرده‌اند و در هیچ قانونی نیامده است.

رئیس کمیته هدفمندی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس، تصریح کرد: بانک‌ها نباید برای اعطاء تسهیلات وام خُرد به مردم سختگیری کنند ضمن اینکه نباید در ماه‌های پایانی سال نیز اعطاء این وام‌ها را متوقف کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما به عنوان تذکر این مهم را در سامانه مجلس ثبت می‌کنیم تا وزیر اقتصاد و امور دارایی به تمام بانک‌ها ابلاغ کند که در ماه‌های پایان سال تا فرودین ماه سال آینده، اعطای تسهیلات وام خُرد را به تعویق نیاندازند و مردم را به این بهانه مجبور به سپرده‌گذاری نکنند.

کد خبر: ۱۳۶٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha