۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
پرداخت قبوض چند صد میلیونی گاز واحدهای تولید نساجی البرز را با خطر تعطیلی مواجه کرد
رئیس انجمن نساجی البرز:

پرداخت قبوض چند صد میلیونی گاز واحدهای تولید نساجی البرز را با خطر تعطیلی مواجه کرد

کرج- رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی البرز گفت: تعداد زیادی از واحدهای تولیدی صنعت نساجی استان به دلیل افزایش بهای گاز مصرفی و پرداخت ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان در ماه با خطر تعطیلی مواجه شده اند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، یداله مالمیر در هشتاد و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز با اشاره به طرح موضوع افزایش بهای گاز مصرفی صنایع که مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است، بیان کرد: بحث افزایش تعرفه گاز بخش صنعت از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و به مرور با روند صعودی به قیمت های نجومی کنونی رسیده است.

مالمیر با بیان اینکه انتظار ما این است که بر اساس یک جدول مشخص تغییر تعرفه گاز برای صنایع اعمال شود، افزود: متاسفانه تحت تاثیر تغییر ناگهانی قبض های گاز مصرفی، خیلی از کارخانه ها با رقم بدهی سنگین مواجه شده و به مرز تعطیلی رسیده اند.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز با اشاره به مشکلات حادث شده برای بخشی از فعالان این صنعت در استان به دنبال افرایش بهای گاز گفت: در این انجمن از سوی چندین واحد تولیدی نامه هایی دریافت کرده ایم که با رقم سنگین بابت پرداخت هزینه گاز مصرفی مواجه شده اند.

پرداخت ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون بابت بهای گاز برای هر واحد صنعتی
وی در ادامه عنوان کرد: واحدهای تولیدی صنعت نساجی استان که پرداخت بدهی بابت هزینه گاز مصرفی برای آنها سنگین است، اعلام کرده اند که اگر شرایط به همین منوال باشد بعد از تعطیلات نوروز سال آتی دیگر قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

مالمیر در ادامه تصریح کرد: پرداخت ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان بابت بهای گاز مصرفی برای یک واحد صنعتی که تنها با ۶۰ تا ۷۰ نفر نیرو در حال فعالیت است، در واقع ادامه کار آن تولید کننده را دشوار می کند، آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامگذاری شده است و رسالت اصلی مسئولان رفع مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و صنعتگران است.

کد خبر: ۱۳۶٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha