۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
الگوی کشت چغندر در استان همدان رعایت نشده است
سرپرست سازمان جهادکشاورزی همدان:

الگوی کشت چغندر در استان همدان رعایت نشده است

همدان - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه طی سال زراعی گذشته الگوی کشت چغندر در استان همدان رعایت نشده است، گفت: سهمیه کشت چغندر قند همدان طی سال زراعی جاری پنج هزار هکتار تعیین شد.

به گزارش بازار غلامحسین تقوی در جلسه بررسی وضعیت کشت چغندر اظهار کرد: به منظور اصلاح الگوی کشت و جلوگیری از هدررفت منابع از سوی وزارت جهاد کشاورزی سهمیه کشت محصول چغندر قند در سطح استان پنج هزار هکتار تعیین و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت جهاد توسعه کشت‌های بهاره کم‌آب‌بر از جمله چغندر قند است که با توجه به ظرفیت مناطق مختلف کشور صورت می‌گیرد، گفت: بیش از ۹۰ درصد کشت چغندر قند همدان در جنوب استان انجام می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: عمده کشت چغندر قند استان همدان با توجه به شرایط جغرافیایی مطلوب در شهرهای نهاوند و اسدآباد و تا حدودی در تویسرکان صورت می‌گیرد که باید برای جلوگیری از اتلاف منابع، الگوی کشت در این شهرستان‌ها رعایت شود.

وی با بیان اینکه از مجموع سهمیه استان همدان دو هزار و ۲۰۰ هکتار به نهاوند، یک هزار و ۴۰۰ هکتار به اسد آباد و ۵۰۰ هکتار نیز به تویسرکان اختصاص داده شده است گفت: طی سال زراعی گذشته الگوی کشت چغندر در استان همدان رعایت نشده است.

تقوی گفت: طی سال زراعی گذشته سهمیه ابلاغی کشت چغندر در استان همدان هفت هزار و ۵۰۰ هکتار تعیین شد که متاسفانه به علت عدم توجه به قرارداد از سوی کشاورزان این میزان به ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار رسید که همین مسئئله با توجه به شرایط بارندگی سال گذشته و کمبود آب مشکلاتی را به لحاظ منابع آب ایجاد کرد.

کد خبر: ۱۳۶٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha