۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
کاهش ۲۰ درصدی ورودی آب به سدهای کرمانشاه
مدیر عامل شرکت آب منطقه کرمانشاه خبر داد

کاهش ۲۰ درصدی ورودی آب به سدهای کرمانشاه

کرمانشاه- مدیر عامل شرکت آب منطقه کرمانشاه گفت: ورودی آب به سدهای استان در اسفند امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای کرمانشاه، محمود رضا شهلایی علت کاهش ورودی آب به سدها را کاهش بارش ها و تامین آب اراضی پایاب سدها و تامین آب شرب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حجم ذخایر آبی سدهای استان کرمانشاه ۷۷۰ میلیون متر مکعب معادل ۵۷ درصد از ظرفیت سدهای استان است.

وی افزود: بیشترین بارش از ابتدای سال تاکنون در ایستگاه پاوه به میزان ۴۳۲.۷ میلیمتر و کمترین در ایستگاه سنقر به مقدار ۸۷.۱ میلی متر ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۲ سد مخزنی در استان افزود: حجم ذخیره سازی آب در این سدها یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب است.

وی همچنین میانگین بارندگی در استان را از ابتدای سال آبی تاکنون ۲۰۰ میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارندگی در مقایسه با سال قبل با ۲۵۹.۲ میلی متر، ۲۲.۸ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۳۰.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شهلایی افزود: کاهش بارشها، برداشتهای بی رویه از سفره‌های آب زیرزمینی و خشکسالی در کاهش منابع آبی استان کرمانشاه تأثیر گذار بوده است و امید می‌رود با تداوم بارش‌ها مشکلات کم آبی استان تا حدودی مرتفع شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha