۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کاربرد مش فولادی در شبکه میلگرد چیست؟

کاربرد مش فولادی در شبکه میلگرد چیست؟

امروزه در تمام پروژه‌های ساختمانی و صنعتی از شبکه‌های میلگردی مش، برای تسطیح و تقویت بتن استفاده می‌شود.

به گزارش بازار، امروزه در تمام پروژه‌های ساختمانی و صنعتی از شبکه‌های میلگردی مش، برای تسطیح و تقویت بتن استفاده می‌شود. با کنارهم قرار دادن میلگردها که می‌تواند در قطرهای مختلف باشد، مش‌های فولادی ساخته شده و در سازه‌هایی مثل کف طبقات، سقف کامپوزیت و یا سازه‌های از قبل ساخته شده استفاده می‌شود. به‌عبارت دیگر، میلگردها با زاویه ۹۰ درجه به‌صورت طولی و عرضی روی هم قرار می‌گیرند و نقاط تقاطع با دستگاه‌های تمام اتوماتیک به‌صورت نقطه‌ای به‌وسیله جوش، به هم‌دیگر متصل می‌شوند. برای اطلاع از قیمت مش فولادی باید با انواع شبکه‌های مش و عوامل مؤثر بر کیفیت آن آشنا شوید.

مش فولادی چیست؟

به بیان ساده شبکه‌های ساخته شده از میلگردها را مش می‌گویند. برای ساختن شبکه، میلگردها را به‌صورت موازی و متقاطع روی یک‌دیگر قرار داده و به هم‌دیگر متصل می‌کنند. از شبکه‌های مش فولادی برای پروژه‌های ساخت‌وساز استفاده می‌کنند؛ بدین جهت که مقاومت بالایی داشته و زمان کم‌تری برای نصب نیاز دارند. پس علت محبوبیت بالای این شبکه‌ها، مقاومت بالای آن‌ها است.

کاربرد مش فولادی

کاربرد مش فولادی در شبکه میلگرد چیست؟

پیش‌تر به‌صورت کلی درباره کاربرد مش فولادی گفتیم؛ اما موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود، بلکه این شبکه‌ها کاربردهای فراوانی در صنایع متعدد دارند. ازجمله مصارف شبکه مش فولادی:

· ساخت مخازن بتنی، فرودگاه‌ها و اتوبان

· خطوط راه‌آهن و راه‌سازی

· دیوار، کف طبقات و سالن‌ها

· ساخت پل و تونل

· ایجاد سوله و انبار بتنی

· ساخت سدها

· نرده و حصارکشی اطراف انبارها

· استخر و پارکینگ‌ها

· سقف‌های کامپوزیت

· و...

مشخصات شبکه‌های مش و مزیت‌های آن

طول این شبکه‌ها بین ۱ تا ۹ و عرض آن‌ها بین ۱۰۰ الی ۲۵۰ سانتی‌متر متغیر است. ابعاد چشمه بین ۸ تا ۴۰ سانتی‌متر و به شکل مستطیل یا مربع می‌باشد. مفتول، قطری بین ۴ الی ۱۲ میلی‌متر داشته که به‌صورت ساده و آج‌دار است.

یکی از مزیت‌های اصلی استفاده از شبکه‌های میلگردی مش، مربوط به مقاومت بالای آن است؛ این مقاومت ناشی از جوش‌های نقطه‌ای در تقاطع میلگردها می‌باشد. این روش به لحاظ استفاده از زمان، وزن و مصالح، نسبت به روش‌های دیگر صرفه اقتصادی دارد. از دیگر خوبی‌های استفاده از این شبکه‌ها حمل‌ونقل آسان و هزینه نصب پایین آن می‌باشد. جالب است بدانید در مناطقی که از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند، به هنگام بروز آتش‌سوزی عملیات خاموش‌کردن سریع‌تر انجام می‌شود؛ به این دلیل که وجود چشمه‌ها باعث عبور آسان آب از آن می‌شود.

انواع میلگردهای مورد استفاده در مش‌بندی

بعد از آشنایی با نحوه تشکیل و کاربرد مش فولادی، آشنایی با جنس مفتول‌ها ضروری است. در شبکه مش‌بندی از انواع مختلفی از میلگردها استفاده می‌شود؛ ازجمله

· مفتول یا میلگرد استیل: از ویژگی این مفتول‌ها می‌توان به نرم و انعطاف‌پذیر بودن، فرآیند ساخت آسان و بالا بودن مقاومت کششی اشاره کرد که در ۲ نوع فابریک و غیرفابریک وجود دارد.

· میلگرد سیاه: این میلگردها در دمای بسیار بالا در کوره پخته شده، ولی ویژگی‌های خود را از دست نمی‌دهند. پوشش نداشتن این مفتول موجب شده که ذرات دوده سیاه در اطراف این میلگرد دیده شود و به آن مفتول سیاه گفته شود. جالب است بدانید که ماده اولیه میلگرد گالوانیزه، همین میلگرد سیاه است.

· میلگرد یا مفتول گالوانیزه: این میلگرد، ضدزنگ، از نظر اقتصادی کاملا به‌صرفه و قابل دسترس برای همگان است. همچنین در برابر رطوبت و نم مقاومت و استحکام بالایی دارد.

در حالت کلی از دو نوع مفتول ساده و آج‌دار برای شبکه مش‌بندی استفاده می‌کنند. برای مشاهده انواع مختلف مش فولادی، می‌توانید به سایت https://pivan.co/product-category/mesh/ مراجعه کنید.

انتخاب مش فولادی یا میلگرد

یک‌سری از عوامل وجود دارد که باعث تفاوت این دو محصول می‌شود و شما می‌توانید با در نظر گرفتن موارد متعدد، محصول مناسب پروژه خود را انتخاب کنید. شاید الان برایتان سؤال ایجاد شود که چه عواملی را برای انتخاب در نظر بگیریم! اولین مورد مربوط به هزینه است؛ بدیهی است که شبکه‌های مش فولادی به‌دلیل استفاده کمتر مواد، بایستی قیمت پایین‌تری داشته باشد. علاوه‌بر این، چون از پیش ساخته شده، حمل‌ونقل و نصب آن برخلاف میلگرد آسان است. از آن‌جایی که برای نصب میلگردها باید از نیروی کار زیادی استفاده کرد، بالطبع هزینه‌ها افزایش می‌یابد. مورد بعدی که اهمیت دارد، ضخامت است؛ انتخاب مش فولادی یا میلگرد به پایه دال وابسته است. اگر ضخامت دال بیش‌تر از ۳۰ سانتی‌متر باشد، استفاده از میلگرد مناسب‌تر از مش است و بالعکس.

کاربرد مش فولادی در شبکه میلگرد چیست؟

درنهایت برای انتخاب هر یک از این محصولات باید دلیلی داشته باشید؛ چراکه هیچ‌کدام نمی‌توانند به نحو احسن از بتن حمایت کنند.

چه نکاتی را برای اجرای توری‌های مش باید در نظر گرفت؟

در قدم اول باید اقدام به تمیز کردن مفتول‌ها از هرگونه آلودگی کرده تا به‌هنگام اتصال میلگرد و بتن مشکلی به‌وجود نیاید. در قدم بعدی بایستی به هنگام اتصال میلگردها دقت کافی داشت تا از خم شدن میلگردها جلوگیری شود. جالب است بدانید که برای تقویت در بتن مسلح، باید میلگرد را کم‌تر سرد و داغ کنند تا مقاومت مش بیش‌تر شود. ناگفته نماند که برای جلوگیری از زنگ‌زدگی و خوردگی، شبکه‌های مش گالوانیزه انتخاب مناسب‌تری است.

نحوه تهیه مش فولادی و قیمت آن

شاید شما هم برای پروژه‌های مختلف تصمیم به خرید بگیرید؛ ولی اینکه چه المان‌هایی را در خرید مدنظر داشته باشید، از اهمیت زیادی برخوردار است. در هر حوزه که قصد خرید داشته باشیم، قیمت اولین معیاری است که در نظر می‌گیریم. همان‌طور که می‌دانید قیمت بسته به عوامل مختلف تعیین می‌شود؛ برای مثال قیمت مش فولادی به نوع میلگرد به‌کار رفته(ساده، آج‌دار)، ضخامت مفتول، سایز چشمه، نوع پوشش(استیل، گالوانیزه، سیاه) و... بستگی دارد. باتوجه به این موضوع، کوچک‌تر بودن ابعاد چشمه‌ها و یا ضخیم بودن میلگرد باعث افزایش قیمت مش فولادی و برعکس بزرگ بودن سایز چشمه‌ها و یا کاهش سایز میلگرد موجب کاهش قیمت می‌شود.

وجود یک راهنما و کارشناس متخصص قبل از خرید، کمک شایانی به انتخاب درست می‌کند. پیوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات آهن‌آلات است که با تیم حرفه‌ای، قیمت مناسب و تنوع بالا، رضایت کامل مشتریان را کسب کرده است. پیشنهاد می‌کنم قبل از هر اقدامی با کارشناسان متخصص و حرفه‌ای پیوان در ارتباط بوده و با استفاده از راهنمایی و مشاوره رایگان، یک انتخاب عالی را تجربه کنید. برای اطلاع از قیمت انواع محصولات و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.pivan.co مراجعه کنید.

کد خبر: ۱۳۶٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha