به دنبال تولید ۷۰ درصد نیاز داخلی کاغذ هستیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

به دنبال تولید ۷۰ درصد نیاز داخلی کاغذ هستیم

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در کمیسیون فرهنگی از آمادگی وزارتخانه در تولید ۷۰ درصد کاغذ مورد نیاز صنعت چاپ، نشر و مطبوعات کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عزم جدی دولت در تامین کاغذ مورد نیاز کشور از طریق تولیدات داخلی، گفت: یک کارگروه تخصصی برای پیگیری و تهیه کاغذ مورد نیاز کشور از طرف وزارتخانه تشکیل شده است، در حال حاضر به دنبال عقد قرار داد برای پیش خرید کاغذ از کارخانه‌ها هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید از طرف کارخانه‌های طرف قرارداد تضمینی مبنی بر توانایی تولید کاغذ وجود داشته باشد. در حال حاضر معاونت فرهنگی وزارت ارشاد پیگیر مذاکره با کارخانه‌های چوب مازندران است، امیدواریم هر چه سریع‌تر کمبود کاغذ کشور رفع شود تا شاهد کاهش مشکلات صنعت چاپ و نشر به ویژه مطبوعات باشیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم در پایان خاطر نشان کرد: وزارتخانه در حال بررسی و پیگیری‌های لازم است تا اطمینان کامل از تولید کاغذ به واسطه کارخانه‌های طرف قرارداد حاصل شود و امیدواریم سال آینده شاهد تولید ۶۰ الی ۷۰ درصدی کاغذ مورد نیاز صنعت چاپ، نشر و مطبوعات در داخل کشور باشیم.

کد خبر: ۱۳۶٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha