۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
الزام طرح درج قیمت تولید روی محصولات| تبلیغات اغوا کننده بی اثر می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

الزام طرح درج قیمت تولید روی محصولات| تبلیغات اغوا کننده بی اثر می‌شود

سمنان- تابش، مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به الزام اجرای طرح درج قیمت تولید روی محصولات، گفت: این طرح با کاهش قیمت‌ها همراه خواهد شد.

عباس تابش در حاشیه سفر یک روزه به سمنان و در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه یکی از اهداف سفر امروز به سمنان تبیین طرح درج قیمت ها بر روی کالاها و اقلام است، تاکید کرد: الزام این طرح برای اجرای از آن بابت است که می تواند به کاهش قیمت منجر شود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده دیگر چیزی به نام فاکتور کاغذی خرید وجود نخواهد داشت که افراد آن را نشان بدهند و سپس بر حسب آن قیمت گذاری کنند، بیان کرد: سعی شده در این طرح تمام راه های تخلفات بسته شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه درج قیمت روی محصول در سطح کشور اجرا می شود و لذا استان به استان به دنبال تبیین آن هستیم، گفت: یکی از مهمترین آثار این طرح آن است که می تواند تبلیغات عجیب و غریب و اغوا کننده فروشگاه های زنجیره ای را بی اثر کند چرا که با درج قیمت واقعی تولید در واقع میزان تخفیف هم روشن می شود و دیگر جای شبهه ای باقی نمی ماند.

تابش با بیان اینکه هفت هزار کالا تاکنون مشمول این طرح شده اند و سعی داریم تا آن را توسعه بدهیم، گفت: خوشبختانه بر روی چهار هزار و ۵۰۰ کالا اثر کاهشی قیمت را شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه میانگین کاهش ۴۰ درصدی قیمت ها همین حالا هم محقق شده است، بیان داشت: پیش بینی ما بین پنج الی ۶۵ درصد کاهش قیمت در صورت اجرای این طرح هستیم و انتظار داریم که این طرح با همراهی خوب اصناف و مسئولان استان ها به خوبی اجرا شود.

مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکنندگان ایران با بیان اینکه شفافیت از محور های این طرح است، تاکید کرد: روان سازی جریان کالا از دیگر مزیت هایی است که طرح درج قیمت می تواند داشته باشد.

کد خبر: ۱۳۶٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha