۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
تکالیف بودجه ای که شرایط خاصی برای بانک مرکزی ایجاد می‌کند را تعدیل می‌کنیم
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

تکالیف بودجه ای که شرایط خاصی برای بانک مرکزی ایجاد می‌کند را تعدیل می‌کنیم

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: قرار است سه کمیسیون مجلس تکالیف مقرر در مصوبه تلفیق برای نظام بانکی کشور را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را به مجلس ارائه دهند.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس مجلس درباره تکالیف بودجه سال ۱۴۰۱ به بانک مرکزی، بیان داشت: به واسطه مصوباتی که در کمیسیون تلفیق بودجه در ارتباط با تکالیف نظام بانکی کشور اتخاذ شده بود، رئیس کل بانک مرکزی نامه‌ای را خدمت مقام معظم رهبری ارسال کردند و بر اساس گزارشی که در آن نامه تنظیم کردن توضیح داده شده بود که سقف تکالیف مقرر در مصوبات کمیسیون تلفیق تقریبا امکان اجرایی شدن آن توسط نظام بانکی را با مشکل مواجه می‌کند و وضعیت ناترازی نظام بانکی را تشدید خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم در یادداشتی به ریاست مجلس شورای اسلامی مرقوم فرمودند تا هشدارهایی مرتبط با بانک مرکزی در مصوبات بودجه ای مجلس در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: این نامه همزمان توسط ریاست محترم مجلس به کمیسیون تلفیق، کمیسیون اقتصادی و کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شده است و قرار است این کمیسیون ها تبصره‌هایی که تکالیف مقرر در مصوبه تلفیق را برای نظام بانکی بیش از اعداد و ارقامی که در لایحه بودجه ارائه شده را بررسی کنند؛ بنابراین مجموع مواردی که به هر شکل، شرایط خاصی را برای نظام بانکی ایجاد می‌کند را به شکلی تعدیل خواهیم کرد.

پورابراهیمی اظهارداشت: گزارش نهایی مرتبط با این مسئله انشاالله قرار است با اصلاحات انجام شود و جمع بندی این مسئله انشالله در نشست مشترکی که روسای کمیسیون‌های تخصصی با ریاست محترم مجلس دارند، ارائه شود تا در گزارش نهایی کمیسیون تلفیق اعمال شود و دغدغه مقام معظم رهبری برطرف گردد.
کد خبر: ۱۳۶٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha