۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
قسمت عمده‌ای از صادرات استان زنجان مربوط به صنایع معدنی است
رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان:

قسمت عمده‌ای از صادرات استان زنجان مربوط به صنایع معدنی است

زنجان- رنگ رونا، رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان گفت: حجم عمده اقلام صادراتی استان صنایع معدنی است و در واقع قسمت عمده‌ای از صادرات استان مربوط به صادرات صنایع معدنی است.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار به وضعیت صادرات استان در سالجاری اشاره کرد و گفت: صادرات استان زنجان با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که به ویژه توسط بخش دولتی اتفاق افتاد، شاهد افزایش خوبی در حوزه صادرات در گریدهای مختلف بودیم که این موضوع را می‌توان به استان زنجان نیز تعمیم داد.

وی اظهار کرد: به همین خاطر شاهد عملکرد خوب استان در حوزه صادرات طی ۱۱ ماهه امسال بودیم و امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده و به دنبال افزایش کالاهای صادراتی از استان هستیم.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان، با یادآوری اینکه حجم عمده اقلام صادراتی استان را صنایع معدنی به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در واقع قسمت عمده‌ای از صادرات استان مربوط به صادرات صنایع معدنی است و در کنار آن، صنایع الکتریکی استان نیز در حوزه صادرات حرفی برای گفتن دارد و صنایع کشاورزی و صنایع سلولزی را نیز باید به این بخش اضافه کرد.

رنگ رونا با بیان اینکه سرمایه‌گذار هر کجا احساس امنیت سرمایه داشته باشد، تمایل به سرمایه‌گذاری در آن حوزه خواهد بود، یادآور شد: معتقدیم استان نیز باید هدایت‌گر سرمایه‌گذار باشد، یعنی طرح‌های سرمایه‌گذاری را تعریف کنیم و بر اساس همین تعاریف، سرمایه‌گذاران را به آن سمت هدایت کنیم و آنگاه سرمایه‌گذار با توجه به قابلیت‌ها، قادر به شناسایی نقشه راه و سرمایه‌گذاری در آن حوزه خواهد بود.

وی ابراز داشت: علاوه بر این، یکی دیگر از روش‌ها، فعال کردن سرمایه‌گذاری‌های راکد است.

کد خبر: ۱۳۶٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha