۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
امروز درباره شناورسازی ساعت کاری اداره‌ها تصمیم گیری می شود
معاون وزیر کشور:

امروز درباره شناورسازی ساعت کاری اداره‌ها تصمیم گیری می شود

جمالی نژاد، معاون وزیر کشور گفت:درباره طرح شناورسازی ساعت کاری اداره ها، امروز در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش بازار  مهدی جمالی نژاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: بر اساس این طرح، اداره‌ها و سازمان‌ها بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند ساعات کاری متفاوتی خواهند داشت.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۵۹ میلیون جمعیت شهری در کشور داریم که ۱۵۰ میلیون سفر شهری در روز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم حمل و نقل همگانی و شبه همگانی از سفرهای درون شهری ۴۲ درصد است تصریح کرد: در شهرها ۳۵۰ هزار تاکسی فعالند که ۲۵۰ هزار تاکسی، فرسوده است.

جمالی نژاد افزود: ۱۵۰ هزار سرویس مدرسه، ۱۵۰ هزار آژانس و ۶۰۰ هزار تاکسی اینترنتی، ۲۲ هزار اتوبوس و ۳۰ هزار مینی بوس در نظام حمل و نقل همگانی شهرها فعالند و مترو نیز روزانه ۲ میلیون مسافر را جا به جا می‌کند.

وی گفت: به ۳ هزار ناوگان مترو در کشور نیاز داریم که هزار ناوگان مربوط به تهران است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه راهبرد ما نگاه به موضوع بهداشت و درمان و توجه به اقتصاد مردم است تصریح کرد: حمل و نقل شهری، مدیریت تقاضا و مدیریت سفر دارد که درباره میزان تقاضا سیاستگذاری با ستاد ملی مبارزه با کروناست و ما بر اساس آن سفر را مدیریت می‌کنیم.

آقای جمالی نژاد با اشاره به تعطیلی نظام حمل و نقل عمومی در برخی شهرهای کشور افزود: شورای عالی ترافیک، سیاست‌های کلان حمل و نقل کشور را مشخص و به استان‌ها ابلاغ می‌کند.

وی گفت: در این باره تصمیم گرفته ایم به جای تعطیلی مترو و اتوبوسرانی، همه ناوگان حمل و نقل شهری برای اجرای بهینه طرح فاصله گذاری هوشمند، فعال باشند و بر این اساس سفرهای شهری را مدیریت می‌کنیم البته این تصمیم شورای عالی ترافیک لازم الاجرا نیست بلکه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا درباره آن تصمیم می‌گیرد.

آقای جمالی نژاد افزود: قرار بود در قالب نوسازی نظام اتوبوسرانی شهری تعداد ۱۹ هزار اتوبوس اضافه شود و اگر اکنون بخشی از این اتوبوس‌ها به اتوبوسرانی شهری اضافه شود مشکل گلوگاه‌ها و ازدحام جمعیت در این مسیرها برطرف می‌شود.

وی گفت: درباره طرح ترافیک، کار نرم افزاری دقیقی انجام شده است و اگر طرح لغو شود حجم زیادی از خودروهای شخصی در محدوده طرح ترافیک تردد می‌کنند و گره‌های ترافیکی زیادی را ایجاد خواهند کرد البته لغو طرح و استفاده از خودروهای شخصی میزان شیوع بیماری کرونا را کاهش می‌دهد.

آقای جمالی نژاد اضافه کرد: معاون کل وزارت بهداشت چند روز پیش گفته بود؛ ایران مانند سوئیس در مدیریت کرونا نیست، اما اعلام می‌کنم شهرداری‌های ما در مبارزه با کرونا از سوئیس و بسیاری از کشورهای اروپایی بهتر عمل کردند.

وی گفت: در حالی که در ایران همه آحاد جامعه مانند بسیج و سپاه و دیگر اقشار مردم پای کار آمده اند، اما در کشورهای اروپایی و امریکا حتی ماسک و تجهیزات مقابله با بیماری کرونا را از یکدیگر سرقت می‌کنند.

کد خبر: ۱۳٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha