۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
ترمینال ۹ هزار متری فرودگاه آبادان بهسازی می‌شود
مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان خبر داد:

ترمینال ۹ هزار متری فرودگاه آبادان بهسازی می‌شود

آبادان - مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان با اشاره به بهسازی ترمینال ۹ هزار متری این فرودگاه گفت: یک ترمینال جدید نیز به مساحت هشت هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد در حال احداث است.

پروانه سهرابی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: فرودگاه بین‌المللی آبادان هم زمان با ملی شدن صنعت نفت با هدف کمک به صنعت پالایش نفت در کشور تاسیس شده و نقش بسیار مهمی از گذشته تا به حال در عرصه هوایی ایفا کرده است.

وی در ادامه به بازدید بازرس استانداری خوزستان و بازرس فرمانداری ویژه آبادان از پروژه‌های در دست اجرای فرودگاه آبادان اشاره کرد و افزود: ترمینال جدید به مساحت هشت هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد در حال احداث است.

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان افزود: محوطه‌سازی ایرساید و لندساید، مسیر دسترسی جدید و پارکینگ خودرو نیز در حال اجراست؛ تجهیزات پذیرش مسافر شامل کانتر، باسکول و نوار نقاله، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، صندلی‌های انتظار سالن مسافری، آبسردکن و سایر تجهیرات خریداری شده و آماده نصب است.

سهرابی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود قبل از پایان نیمه اول سال ۹۹ ترمینال جدید آماده بهره‌برداری شود، عنوان کرد: پروژه‌های بهسازی پست‌های برق و چراغ‌های روشنایی باند، ترمیم آسفالت و خط کشی سطوح پروازی در برنامه کاری سال ۹۹ قراردارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بهسازی ترمینال ۹ هزار متری فعلی، توضیح داد: این طرح شامل بهسازی سالن گمرک و ورودی مسافر، ساخت کریدور و رمپ خروج مسافر، سرامیک کف سالن، اصلاح جانمایی غرفه‌های تجاری، تعویض و افزایش کانترهای پذیرش مسافر، بهینه‌سازی دسترسی مسافر به تسهیلات فرودگاهی، زیباسازی فضای داخلی ترمینال و اصلاح سالن ترانزیت پروازهای بین‌المللی می‌شود و امید است در نیمه اول سال جاری آماده بهره‌برداری شود.

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان تاکید کرد: کاشت گل و درختچه و همچنین احیای فضای سبز به منظور تامین چشم انداز زیبا و ایجاد روحیه نشاط برای شهروندان یکی از اولویت‌های مدیریت فرودگاه آبادان است که اقدامات قابل توجهی در این بخش انجام پذیرفته است‌.

سهرابی در خصوص اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با کرونا ویروس خاطرنشان کرد: با همکاری دانشکده علوم پزشکی آبادان، کانکس ایستگاه سلامت و تیم غربالگری در ترمینال مستقر و به صورت مستمر مسافران ورودی و خروجی پایش می‌شوند.

کد خبر: ۱۳٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha