۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
حضور نخستین واکسن ایرانی کرونا در لیست ارزیابی سازمان جهانی بهداشت
واکسن برکت در آستانه جهانی شدن

حضور نخستین واکسن ایرانی کرونا در لیست ارزیابی سازمان جهانی بهداشت

براساس جدول منتشر شده در سایت رسمی سازمان جهانی بهداشت، واکسن کوو ایران برکت جلسه رسمی اخذ تاییدیه را پشت‌ سر گذاشته و به عنوان اولین واکسنِ منطقه در فرآیند ثبت جهانی قرار گرفته است.

به گزارش بازار؛ سازمان جهانی بهداشت WHO لیست جدیدی از وضعیت بررسی واکسن‌ های کرونای تولید شده درجهان توسط متخصصان این سازمان را منتشر کرده که در آن نخستین واکسن ایرانی کرونا نیز حضور دارد.

در جدول منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، واکسن برکت اولین جلسه رسمی اخذ تاییدیه را با حضور تولیدکنندگان و متخصصان بخش‌ های مختلف این واکسن و کارشناسان WHO پشت‌ سر گذاشته و فرآیند کسب مجوز رسمی از این سازمان را آغاز کرده است

حضور نخستین واکسن ایرانی کرونا در لیست ارزیابی سازمان جهانی بهداشت

گفتنی است واکسن کوو ایران برکت، اولین واکسن در کشور و در منطقه است که به این مرحله رسیده و در فرایند ثبت جهانی قرار گرفته است.

مدیرعامل کارخانه شفا فارمد تولیدکننده واکسن برکت در همین زمینه گفت: ابتدای بهمن ماه امسال اولین جلسه رسمی گروه دارویی برکت با سازمان جهانی بهداشت در ارتباطی ویدیو کنفرانسی و به مدت ۳ ساعت برگزار شد و مدیران و محققان واکسن کوو ایران برکت ضمن ارائه مستندات تکمیلی به پرسش‌ های کارشناسان سازمان جهانی بهداشت پاسخ دادند .

وی افزود: برای اخذ مجوز سازمان جهانی بهداشت از ماه‌ ها قبل اقدامات لازم را آغاز کردیم و با تیمی متشکل از بیش از ۱۰ متخصص، مدارک بسیار زیادی را مطابق با استانداردهای مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت به این سازمان ارسال کردیم که پس از تأیید مستندات اولیه ارائه شده از سوی ما این جلسه نخستین جلسه رسمی با موضوع اخذ مجوز WHO و در واقع آغاز فرایند ثبت جهانی واکسن برکت بود.

حضور نخستین واکسن ایرانی کرونا در لیست ارزیابی سازمان جهانی بهداشت

مدیرعامل کارخانه شفا فارمد درباره اهمیت اخذ مجوز اضطراری سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: وقتی سازمان جهانی بهداشت یک واکسن را مورد تأیید قرار می‌ دهد به این معناست که این واکسن استانداردهای لازم را از جهت ایمنی و اثربخشی کسب کرده، همچنین امکان صادرات واکسن و انجام سفرهای بین‌ المللی برای دریافت‌ کنندگان این واکسن تسهیل خواهد شد. علاوه بر آن، در صورت صدور مجوز می‌ توان این واکسن را به ساز و کار کوواکس هم تحویل داد.

کد خبر: ۱۳۶٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha